arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

نوع چربی خوراکی مهمتر از میزان چربی است؟

بر اساس مطالعاتی جدید،   به نظر می‌رسد که نوع چربی مصرفی می‌تواند بسیار مهمتر از میزان آن باشد و با خطر سکته مغزی مرتبط شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس مطالعاتی جدید،   به نظر می‌رسد که نوع چربی مصرفی می‌تواند بسیار مهمتر از میزان آن باشد و با خطر سکته مغزی مرتبط شود.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن چربی حیوانی بیشتر با خطر سکته مغزی مرتبط است، اما اگر مردم چربی خود را از منابع گیاهی دریافت کنند، حتی در مقادیر بیشتر، این خطر به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

نوع چربی خوراکی مهمتر از میزان چربی است؟

افرادی که عمدتاً چربی‌های گیاهی و غیراشباع مانند روغن زیتون مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که حداقل مقدار چربی‌های گیاهی مصرف می‌کردند، ۱۲ درصد کمتر در معرض سکته مغزی بودند.

بر اساس گزارش ها، خطر سکته مغزی در افرادی که بیش از یک وعده گوشت قرمز در هر روز مصرف می‌کردند، ۸ درصد بیشتر بود، در حالی که افرادی که بیش از یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده مصرف می‌کردند، ۱۲ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی بودند.

شرکت‌کنندگانی که مقادیر بیشتری چربی حیوانی، به استثنای چربی لبنیات، مصرف می‌کردند، ۱۶ درصد بیشتر از کسانی که کمترین مقدار چربی حیوانی مصرف می‌کردند، در معرض خطر سکته بودند. این مطالعه نشان داد که چربی حاصل از لبنیات با افزایش خطر سکته مغزی ارتباطی ندارد.

طبق گزارش‌ها، این تحقیق قرار است اواخر این ماه در نشست‌های علمی انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۱ ارائه شود. این مطالعه از داده‌های ۲۷ ساله جمع آوری شده از ۱۱۷۰۰۰ متخصص مراقبت‌های بهداشتی انجام شد.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، در ایالات متحده هر چهار دقیقه یک نفر بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهد و سالانه بیش از ۷۹۵۰۰۰ نفر در این کشور دچار سکته مغزی می‌شوند. CDC می‌گوید که حدود ۸۷ درصد از سکته‌های مغزی، سکته‌های ایسکمیک هستند که در آن جریان خون به مغز مسدود می‌شود.

نظرات بینندگان