arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

تأثیر رنگ پودری الکترواستاتیک بر سیستم بایگانی ریلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تأثیر رنگ پودری الکترواستاتیک بر سیستم بایگانی ریلی

امروزه متخصصین امور صنعت به اهمیت رنگ پودری الکترواستاتیک و افزایش عمر فلزات تاکید زیادی دارند. نظر به آنکه کمتر مجموعه ای است که برای آرشیو مدارک و تجهیز انبار خود از قفسه ریلی و بایگانی ریلی استفاده ننماید، اهمیت افزایش عمر این دستگاه ها حائز اهمیت شده است که با خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک میتوان به این مهم رسید.

بایگانی ریلی :

همانطور که میدانید کارکرد تجهیزات قفسه ریلی بصورت بسیار خلاصه افزایش ظرفیت بایگانی شما میباشد. در نتیجه در فضایی کمتر حجم بیشتری از مدارک و اسناد را میتوانید آرشیو نمایید.

تأثیر رنگ پودری الکترواستاتیک بر سیستم بایگانی ریلی

انواع کمد بایگانی ریلی یک کالای سرمایه ای محسوب میشوند. چرا که عمر بسیار بالایی دارند و حداقل بصورت مفید میبایست 20 سال برای مجموعه شما کارایی داشته باشند. از آنجا که عمده جنس این قفسه ها فلز میباشد، مسئله نوع رنگ و نحوه رنگ آمیزی اهمیت بسیار بالایی پیدا میکند.

میدانیم که انواع روش های رنگ آمیزی فلزات موجود است که تفاوت آنها در عمر و ماندگاری رنگ روی فلز میباشد. به توصیه شرکت جهان بایگان برای رنگ آمیزی انواع کمد بایگانی ریلی الزاماً میبایست از خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک بهره برد چرا که عمر محصولات را تا چند برابر افزایش میدهد.

استفاده از همین روش رنگ آمیزیست که باعث شده، عمر این محصولات تولیدی مشابه قدمت 25 ساله این شرکت باشد.

خدمات رنگ پودری الکترو استاتیک :

نحوه رنگ آمیزی رنگ پودری الکترواستاتیک بدین شکل میباشد که مقاطع فلزی که عمدتا دارای چربی استاندارد میباشد را در 4 قسمت شستشو میدهد.

مراحل رنگ آمیزی با رنگ پودری الکترواستاتیک

  • ابتداً با محلول های خاص و دمای 60 درجه سانتیگراد چربیگیری میشوند.
  • سپس از قطعات فلزی از اتاقک شستشوی آب گرم با دمای 45 درجه عبور میکنند.
  • پس از آن با مواد خاص شیمیایی فسفاتاسیون انجام میشود.
  • و در نهایت با دمای 55 درجه سانتیگراد شستشوی دوباره میشوند.
  • تمامی این 4 مرحله باید با استفاده از نازل های 100گانه خودکار آنهم با فشار 20 نیوتن بر پاسکال انجام شوند تا تاثیرگذاری درستی داشته باشند.
  • پس از طی شستشو، این مقاطع قفسه ریلی وارد اتاقک پاشش هوا می شوند.
  • سپس تماماً با فشار بالای هوا که دو دستگاه کمپرسور تولیدکننده آن است وارد تونل خشک کن میشوند. این تونل که حداقل 20 متر طول دارد، باد و جهنمی گرمایی به اندازه 160 درجه سانتیگراد تولید میکند و موجب خشک شدن کامل اجزا میشود.
  • پس از آن سیستم با استفاده از کانوایر هوایی شرکت جهان بایگان وارد اتاقک پاشش رنگ میشود. در نهایت وارد کوره پخت شده و رنگ پودری با دمای 200 درجه سانتیگراد بر روی قطعات فلزی ممزوج میشود.

تمامی این مراحل موجب افزایش عمر سیستم بایگانی ریلی شما شده و در غیر اینصورت عمر محصول خریداری شما کمتر از پنج سال میباشد.

در نهایت باید توجه داشته باشید که تمامی مقاطع یک خودرو سواری نیز دارای همین روش رنگ آمیزی میباشد و باید حداقل ضخامت 120 میکرون که مورد تاکید کارشناسان جهان بایگان میباشد را دارا باشند.

نظرات بینندگان