arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

رشد باغ‌های گیاهی سرپوشیده هوشمند در هنگ کنگ

یک استارت‌آپ هنگ‌کنگی به نام Growgreen از فناوری هوشمند برای تشویق صاحبان آپارتمان‌های شهری به پرورش گیاهان محبوب و سبزیجات برگ‌دار در خانه‌هایشان استفاده می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک استارت‌آپ هنگ‌کنگی به نام Growgreen از فناوری هوشمند برای تشویق صاحبان آپارتمان‌های شهری به پرورش گیاهان محبوب و سبزیجات برگ‌دار در خانه‌هایشان استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از feuteriot، این شرکت که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، طیف وسیعی از سیستم‌های کاشت هیدروپونیک را توسعه داده است.

طیف تولیدکنندگان هوشمند آسپارا بر اساس مفهوم گلخانه سرپوشیده است، اما از فناوری هوشمند برای بهبود محیط کاشت با روشنایی، درخشندگی، دما و رطوبت قابل تنظیم استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها دارای یک اپلیکیشن گوشی هوشمند هستند که به کاربران یادآوری می‌کند که چه زمانی گیاهان را آبیاری، کوددهی و برداشت کنند.

درواقع، هیچ تغییر ژنتیکی در کار نیست. دکتر همفری لئونگ، مدیر عامل Growgreen، کارشناس الکترونیک با سابقه در صنعت نیمه هادی‌ها و توسعه مدار‌های مجتمع، گفت: ما صرفاً از فناوری برای ایجاد شرایط رشد بهتر نسبت به شرایط فضای باز استفاده می‌کنیم.

لئونگ استعداد IT خود را با کشاورزی و بیوتکنولوژی ترکیب کرد تا Growgreen را تشکیل دهد و در سن ۶۰ سالگی وارد دومین شغل خود شد. تیم Growgreen اکنون حدود ۲۰ نفر را شامل می‌شود که از متخصصان بخش‌های کشاورزی، الکترونیک و علوم غذایی تشکیل شده است.

رشد باغ‌های گیاهی سرپوشیده هوشمند در هنگ کنگ

لئونگ همیشه چشم خود را به دنبال فرصت‌هایی برای استفاده از تخصص خود در سبک زندگی پایدار و غذا‌های سالم نگه داشته است. لئونگ گفت: "هزینه کاشت سبزیجات خود شما ممکن است تقریباً به اندازه خرید سبزیجات ممتاز وارداتی از خارج از کشور باشد، اما تفاوت این است که کاربران آسپارا می‌توانند ببینند که سبزیجات آن‌ها چگونه بدون آفت کش در خانه رشد می‌کنند. "

به غیر از پرورش دهندگان باهوش، مجموعه آسپارا کیت‌های بذر گیاهان مختلف مانند انواع مختلف کاهو و سبزی را ارائه می‌دهد. آن‌ها کیت‌های بذر برای پرورش گوجه فرنگی گیلاسی، ریحان شیرین، کلم پیچ و  فلفل چیلی دارند.

کاربران می‌توانند از این برنامه برای اسکن کد QR روی بسته‌بندی کیت بذر برای گونه‌هایی که می‌خواهند رشد کنند، استفاده کنند و دستگاه به‌طور خودکار نور، دوره نوری، چرخه آبیاری و سطح مواد مغذی را تنظیم می‌کند تا بهترین محیط رشد را به گیاه بدهد.

زمانی که آلودگی، آفت کش ها، آفات و مواد افزودنی را از بین ببرید، معمولاً حدود ۲۸ روز طول می‌کشد تا گیاهان به بلوغ برسند. این افزایش ۵۰ درصدی در راندمان کاشت است.

نظرات بینندگان