arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

تست کرونای نخست وزیر فرانسه مثبت شد

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه متوجه شد که پس از بازگشت از بلژیک و دیدار با الکساندر دی کرو، همتای بلژیکی‌اش، تست کرونای دخترش مثبت شده است. کاستکس سپس تست کرونا داد و جواب آزمایش او هم مثبت شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دفتر نخست وزیری فرانسه اعلام کرد، تست کرونای نخست وزیر این کشور مثبت شده و به همین خاطر در قرنطینه به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه که به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده است، متوجه شد که پس از بازگشت از بلژیک و دیدار با الکساندر دی کرو، همتای بلژیکی‌اش، تست کرونای دخترش مثبت شده است. کاستکس سپس تست کرونا داد و جواب آزمایش او هم مثبت شد.

دفتر نخست وزیری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژان کاستکس به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به مدت ۱۰ روز در قرنطینه می‌ماند.

مثبت شدن تست کرونای کاستکس مصادف شده است با افزایش محدودیت‌ها در تعدادی از کشورهای اروپایی به منظور کاهش شمار ابتلاها و افرادی که به خاطر این ویروس در بیمارستان بستری می‌شوند. اتریش از روز دوشنبه مجددا یک تعطیلی عمومی و سراسری در کشور اعمال کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد، از آنجایی که قوانین بهداشتی سفت و سخت فرانسه به کنترل این ویروس کمک کرده است، نیازی به اعمال چنین تعطیلی‌ها و اقداماتی در این کشور وجود ندارد اما خواستار تسریع در روند تزریق دوز سوم یا دوز یادآور شد.

هفته گذشته، وزارت بهداشت فرانسه تزریق دوز یادآور به افراد بالای ۴۰ سال را توصیه کرد. در حال حاضر کادر درمان فرانسه مشغول تزریق دوز یادآور به افراد بالای ۶۵ سال هستند.

نظرات بینندگان