arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰

آکسیوس: عربستان در چندین توافق میان اسرائیل، امارات و اردن مانع تراشی کرده است

براساس خبر منتشر شده در پایگاه خبری آکسیوس، مقامات عربستان سعودی از امضای توافقات مربوط به تصفیه آب و تولید انرژی خورشیدی میان اسرائیل، اردن و امارات متحده عربی ابراز نگرانی کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: برخی از رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که عربستان برای ممانعت از عملی شدن چندین توافق تجاری و اقتصادی میان اسرائیل، امارات متحده عربی و اردن تلاش کرده است.

به گزارش آناتولی، براساس خبر منتشر شده در پایگاه خبری آکسیوس، مقامات عربستان سعودی از امضای توافقات مربوط به تصفیه آب و تولید انرژی خورشیدی میان اسرائیل، اردن و امارات متحده عربی ابراز نگرانی کرده‌اند.

طبق توافق صورت گرفته بین اسرائیل، امارات و اردن، این سه دولت عملیات کارشناسی اولیه برای تاسیس مراکز تصفیه آب و تولید انرژی خورشیدی را طی سال ۲۰۲۲ آغاز خواهند کرد.

در چارچوب این توافق، امارات متحده عربی یک نیروگاه تولید برق خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات را در اردن تاسیس خواهد کرد و برق تولیدی این نیروگاه نیز به اسرائیل صادر خواهد شد.

همچنین اسرائیل نیز برای ساخت یک مرکز تصفیه آب با ظرفیت ۲۰۰ میلیون مترمکعب در اردن موافقت کرده است.

براساس خبر منتظر شده در پایگاه خبری آکسیوس یک منبع آگاه از ناخرسندی مقامات عالی رتبه عربستان سعودی از این توافق خبر داده است.

مقامات عربستان سعودی طی تماس‌های تلفنی با همتایان اماراتی خود خواستار عدم مشارکت این کشور در پروژه‌های مزبور شده‌اند.

عربستان سعودی، خواستار کنار گذاشته شدن اسرائیل از پروژهای تصفیه آب و برق خورشیدی شده و پیشنهاد داده پروژه‌های مورد نظر با همکاری ریاض، ابوظبی و امان اجرایی شوند.

نظرات بینندگان