arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

رئیسی: برای آموزش امنیت سایبری به کشورهای منطقه اکو آماده‌ایم/ منافع منطقه‌ای آمریکا با ما سازگار نیست

رئیس جمهوری گفت: منطقه اکو باید یکی از مناطق هدف در زمینه صلح و توسعه پایدار و رفاه همگانی باشد و تحقق عدالت و معنویت را در ارتباط با کشورهای جهان پدید آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس جمهوری گفت: منطقه اکو باید یکی از مناطق هدف در زمینه صلح و توسعه پایدار و رفاه همگانی باشد و تحقق عدالت و معنویت را در ارتباط با کشورهای جهان پدید آورد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با اشاره به طرح‌ها و اهداف جمهوری اسلامی برای توسعه این سازمان اظهار کرد: ما در زمینه جدیت در تجارت آمادگی داریم در ارتقای تجارت برون منطقه‌ای نقش بیشتری در آزادسازی اقتصادی در کشورهای عضو فراهم آوریم. چه در قالب موافقتنامه و چه در قالب تجارت آزاد.

وی افزود: همچنین در زمینه ایجاد شبکه مواصلاتی مکمل ما معتقدیم که پتانسیل‌های تجارتی در این زمینه به حدی است که دیر یا زود مسیرهای کوریدوری منطقه اکو باید بازگشایی شود.

رئیسی با اشاره به دیگر برنامه‌های جمهوری اسلامی برای اکو اظهار کرد: جمهوری اسلامی آماده است برنامه‌های آموزشی حوزه نفت و گاز را توسعه دهد و همچنین پروژه‌های انتقال آب از سوی ایران مورد توجه اکو قرار گیرد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: همچنین این آمادگی از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد تا به این سازمان کمک کند که در امنیت سایبری و آموزش مجازی جلساتی را برگزار کند.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: حمایت جمهوری اسلامی از اکو بدون قید وشرط است و تحریم‌های آمریکا کوچکترین خللی در زمینه همکاری ایران با منطقه و کشورهای همسایه ایجاد نمی کند.

رییسی تصریح کرد :ایالات متحده با خروج از برجام و وضع تحریم های یکجانبه و استقرار سیاست ظلم حداکثری نشان داد منفافعش با منافع جمعی منطقه‌ای ما سازگار نیست.

نظرات بینندگان