arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۷ آذر ۱۳۷۷: به سفیر ایران گفتم اگر دانمارکى‌ها، در منطقه ویژه کشتى‌سازى بندرعباس، تعمیر کشتى دایر کنند، براى دو کشور مفید است

خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى ناصر جاسبى، سفير جديدمان در دانمارك، براى كسب نظر و خداحافظى آمد. از وزارت امورخارجه گله دارد؛ اواخر دوره گذشته به عنوان سفير در ايرلند منصوب شده بود، ولى دولت جديد، او را معطل كرد و از مديركلى تشريفات هم بركنار شده بود. اخيراً سفير شده و ضمناً از وضع اقتصادى‌كشور هم نگران است.گفت، اگر دخالت نكنيد، معلوم نيست امور، سازمان بگيرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

پيش از ظهر، مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، جلسه شورا داشت و دو بند ديگر از سياست‌هاى كلى امنيت اقتصادى را تصويب كرد. بعد از جلسه، آقاى [محمد] امامى كاشانى، [عضو فقهای شورای نگهبان] آمد و در مورد نيازهاى مالى جامعه روحانيت مبارز، براى انتخابات شوراها صحبت كرد.

عصرآقاى [حسن] شفتى، مديرعامل سابق هما[= شرکت‌هواپیمایی‌جمهوری‌اسلامی] آمد. مسئوليت سفارت‌مان در اسپانيا را گرفته است. مشورت كرد و گفت، در مورد انتقال تجربه اسپانيا در توليد زيتون و رواج توريسم و تكنولوژى هوافضا، تلاش خواهدكرد.

آقاى ناصر جاسبى، سفير جديدمان در دانمارك، براى كسب نظر و خداحافظى آمد. از وزارت امورخارجه گله دارد؛ اواخر دوره گذشته به عنوان سفير در ايرلند منصوب شده بود، ولى دولت جديد، او را معطل كرد و از مديركلى تشريفات هم بركنار شده بود. اخيراً سفير شده و ضمناً از وضع اقتصادى‌كشور هم نگران است.گفت، اگر دخالت نكنيد، معلوم نيست امور، سازمان بگيرد. گفتم، اگر دانماركى‌ها، در منطقه ويژه كشتى‌سازى بندرعباس، تعمير كشتى دايركنند، براى دو كشور مفيد است.

تلفنى از حال طاهره [همشیره] جويا شدم. معلوم شد، امروز چشمش را عمل كرده‌اند و لنز گذاشته‌اند و حالش خوب است؛ كمتر از يك ساعت طول كشيده. تا ساعت هشت و نیم شب، كارها را انجام دادم و به خانه آمدم.

نظرات بینندگان