arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

استقبال کره‌جنوبی از آغاز دور جدید مذاکرات وین

وزارت امورخارجه کره جنوبی با استقبال از برگزاری دور جدید مذاکرات برجامی در وین ابراز امیدواری کرد که در این دور از رایزنی‌ها پیشرفت حاصل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزارت امورخارجه کره جنوبی با استقبال از برگزاری دور جدید مذاکرات برجامی در وین ابراز امیدواری کرد که در این دور از رایزنی‌ها پیشرفت حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) همزمان با از سرگیری مذاکرات ایران و ١+٤ در وین با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری دور جدید رایزنی ها برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک استقبال کرد.

وزارت امورخارجه کره جنوبی در بیانیه خود آورده است: دولت کره امیدوار است که در این مذاکرات پیشرفت ملموس و حقیقی حاصل شود و همه طرف ها را ترغیب می‌کند که با صبوری در مذاکرات مشارکت داشته باشند.

این وزارتخانه همچنین افزود: ما امیدواریم که تمام طرف های مذاکره کننده به یک توافق بر سر برجام دست یابند و برای ارتقای صلح و امنیت منطقه به اجرای آن پایبند باشند.

وزارت امورخارجه کره جنوبی در ادامه با اشاره به اهمیت روابط خود با آمریکا و همچنین ایران تاکید کرد که سئول به تلاش های دیپلماتیک خود برای احیای برجام ادامه خواهد داد.

بنابرر این گزارش، در حال حاضر حدود هفت میلیارد دلار از دارایی های ایران به دلیل موانع ناشی از تحریم های آمریکا در حساب های بانکی کره جنوبی مسدود است و ایران بارها خواستار آزادسازی پول خود شده است.

دور هفتم مذاکرات وین امروز با حضور طرف های توافق و هچنین حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و احیای برجام در وین، پایتخت اتریش از امروز آغاز خواهد شد.

نظرات بینندگان