arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

تایوان: چین تلاش دارد ارتش ما را از پا بیندازد اما هنوز قدرت پاسخگویی داریم

وزیر دفاع تایوان امروز (دوشنبه) پس از افزایش فعالیت نیروی هوایی چین گفت، ارتش چین تلاش می‌کند تا نیروهای مسلح تایوان را با تکرار فعالیت‌هایش تضعیف و فرسوده کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر دفاع تایوان امروز (دوشنبه) پس از افزایش فعالیت نیروی هوایی چین گفت، ارتش چین تلاش می‌کند تا نیروهای مسلح تایوان را با تکرار فعالیت‌هایش تضعیف و فرسوده کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، تایوان روز یکشنبه پس از اینکه ۲۷ هواپیمای نیروی هوایی چین دوباره وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره شدند، دوباره جنگنده‌های خود را وارد میدان کرد.

 

"چیو کو-چنگ"، وزیر دفاع تایوان در حاشیه نشست پارلمانی گفت: اقدامات آنها برای از پای انداختن و فرسایش نیروهای مسلح ماست و اینکه بگویند چنین قدرتی را دارند. نیروهای ما هم نشان دادند که این قدرت را دارند که با آنها مقابله کنند.

 

تایوان یک سالی می‌شود که از حضور نیروی هوایی چین در نزدیکی منطقه شناسایی دفاع هوایی خود شکایت می‌کند.

 

این جزیره که پکن مدعی مالکیت آن است و گفته حتی با زور هم شده آن را تحت حاکمیت خود در می‌آورد، فعالیت‌های نظامی پکن را "جنگ منطقه خاکستری" توصیف می‌کند.

 

وزیر دفاع تایوان همچنین با جدی خواندن اوضاع گفت، این جزیره به تحلیل انواع جنگنده‌هایی که چین از آنها استفاده می‌کند به منظور اطلاع از برنامه‌های آتی ادامه می‌دهد.

 

 

نظرات بینندگان