arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

باقری‌کنی: قرار شد موضوع لغو تحریم‎ها دستور کار اولیه کمیسیون برجام باشد، بعد هم در مورد سایر موارد تصمیم‎ گیری شود

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها امشب (دوشنبه) پس از نشست افتتاحیه این مذاکرات که در هتل کوبورگ برگزار شد، در اظهاراتی بیان کرد: به نظر من این خودش یک دستاورد قابل توجه است که همه کشورهای عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران تن دادند و بر آن تأکید و تصریح کردند که ابتدا باید وضعیت تحریم‌های غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ما روشن شود و بعد نسبت به سایر موارد بحث، بررسی و تصمیم گیری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها امشب (دوشنبه) پس از نشست افتتاحیه این مذاکرات که در هتل کوبورگ برگزار شد، در اظهاراتی بیان کرد: امروز ما نشست کمیسیون مشترک برجام را داشتیم که کشورهای عضو برجام در آن مشارکت داشتند. این نشست به ریاست (انریکه مورا) نماینده اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این نشست دیدگاه خود را در مورد دو موضوع بیان کردند یکی وضعیت اجرای برجام و دیگری درباره چشم انداز آتی، به ویژه نگاه هر یک از اعضا نسبت به مذاکرات در روند پیش رو.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در این نشست بر این نکته تأکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی، اقدام کشوری است که با نقض توافق و قطعنامه شورای امنیت (۲۲۳۱) از توافق خارج شد و برخلاف قانون و مقررات بین‌المللی، تحریم‌های گذشته را مجددا بازگرداند و همچنین تحریم‌‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

* قرار شد موضوع لغو تحریم‌ها به عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد

رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی ادامه داد: در نهایت قرار بر این شد که اولا موضوع لغو تحریم‌ها به عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و بر همین اساس، قرار شد فردا صبح سه‌شنبه نهم آذر ماه کارگروه بررسی لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار کند.

علی باقری بیان کرد: به نظر من این خودش یک دستاورد قابل توجه است که همه کشورهای عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران تن دادند و بر آن تأکید و تصریح کردند که ابتدا باید وضعیت تحریم‌های غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ما روشن شود و بعد نسبت به سایر موارد بحث، بررسی و تصمیم گیری شود.

نظرات بینندگان