arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازگشت متقابل به برجام بهترین گزینه موجود در برابر ایران است / رفع تحریم‌های ایران در طول مذاکرات در اولویت بوده / اگر ایران بیشتر بخواهد یا کمتر پیشنهاد دهد، این گفتگوها به نتیجه نمی‌رسد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران در واکنش به انجام دور اول مذکرات رفع تحریم‌ها که در وین آغاز شده گفت، بازگشت متقابل به برجام و پایبندی کامل به آن، بهترین گزینه موجود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران در واکنش به انجام دور اول مذکرات رفع تحریم‌ها که در وین آغاز شده گفت، بازگشت متقابل به برجام و پایبندی کامل به آن، بهترین گزینه موجود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش منابع خبری، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «بازگشت متقابل به برجام و پایبندی کامل به آن، بهترین گزینه موجود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و فراهم کردن بستری برای رسیدگی به رفتار بی‌ثبات‌کننده این کشور است. اگر ایران بیشتر بخواهد یا کمتر پیشنهاد دهد، این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد، رفع تحریم‌های ایران در طول مذاکرات در اولویت بوده است.

سخنگوی کاخ سفید نیز بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام و خروج یکجانبه از این توافق بین‌المللی، از لزوم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ سخن گفت.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در زمینه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در شهر «وین» در اتریش گفت: «هدف ما پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای است.»

این در حالی است که نماینده دائم چین حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها گفته که آمریکا باید تمام تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را رفع کند.

نظرات بینندگان