arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران: مدارس تهران فردا غیرحضوری است / جلوگیری از تردد خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های آلاینده قابل رویت و روشن ماندن اتوبوس‌ها در پایانه‌ها / ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: از روز شنبه پیش بینی می‌شد که روز چهارشنبه آلایندگی هوا را داشته باشیم و شاخص آلودگی هوا با بالای ۱۵۰ برسد. بیان کرد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها در پایانه‌ها، جلوگیری از سوزاندن برگ و سرشاخه درختان و زباله ها، تعطیلی مراکز پیش دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی آموزشی و برگزاری به صورت غیر حضوری، مهدکودک‌ها و موافقت با مرخصی اولیای کودکان از دیگر مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد.

این جلسه با حضور محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران، آرام معاون عمرانی فرمانداری تهران و درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران برگزار شده است.

محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۵۶ قرار گرفته است، افزود: لازم است نسبت به تردد کامیون‌ها تصمیمی اساسی‌تر در این جلسه اتخاذ کنیم. در حال حاضر این کامیون‌ها با آرامش خاطر تردد می‌کنند و گویا از محدودیت‌ها خبر ندارند در حالی که در افزایش میانگین شاخص تاثیر گذار هستند.

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: از روز شنبه پیش بینی می‌شد که روز چهارشنبه آلایندگی هوا را داشته باشیم و شاخص آلودگی هوا با بالای ۱۵۰ برسد.

وی گفت: مصوبات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا شامل کنترل دقیق‌تر خودرو‌های فاقد برگه معاینه فنی، جلوگیری از تردد خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های آلاینده قابل رویت، جلوگیری از تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین مانند تریلی و کامیون ها، جلوگیری از فعالیت‌ها عمرانی که باعث آلودگی هوا می‌شود.

ملکی بیان کرد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها در پایانه‌ها، جلوگیری از سوزاندن برگ و سرشاخه درختان و زباله ها، تعطیلی مراکز پیش دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی آموزشی و برگزاری به صورت غیر حضوری، مهدکودک‌ها و موافقت با مرخصی اولیای کودکان از دیگر مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران است.

ملکی ادامه داد: استقرار پایگاه‌های اورژانس و هلال احمر در سطح شهر، تعطیلی موقت واحد‌های صنعتی و سازمان‌های موثر در آلودگی هوا، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی مجاور تهران، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما برای عدم برگزاری ورزش همگانی از دیگر مصوبات کمیته اضطرار است.
وی افزود: همچنین توصیه کردیم کلاس دانشگاه‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شود.

 

نظرات بینندگان