arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۹ آذر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: تا ساعت ده صبح در منزل مطالعه مى‌کردم. به دفتر کوشک رفتم. کار‌ها را انجام دادم. از سونا و استخر استفاده کردم. در استخر، عقب مچ پایم گرفت؛ سابقه دارد. از موتورخانه استخر، نحوه گرم شدن آب و کُلرزنى به آب، بازدیدکردم. عفت هم ناهار بود. عصر به خانه برگشتیم. تا آخر شب، مطالعه مى‌کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

تا ساعت ده صبح در منزل مطالعه مى‌كردم. به دفتر كوشك رفتم. كارها را انجام دادم. از سونا و استخر استفاده كردم. در استخر، عقب مچ پایم گرفت؛ سابقه دارد. از موتورخانه استخر، نحوه گرم شدن آب و كُلرزنى به آب، بازديدكردم. عفت هم ناهار بود. عصر به خانه برگشتيم. تا آخر شب، مطالعه مى‌كردم.

دربارة بودجه تقديمى دولت به مجلس مطالعه كردم؛ وضع بدى دارد. معلوم است كه عددسازى است و درآمدها غيرواقعى است. وعده‌هاى غيرقابل اجرا در سخنرانى ریيس‌جمهور، زياد است؛ از قبيل بالابردن حقوق كارمندان كه عملاً كمتر از رشد حقوق در سال‌هاى گذشته خواهد بود و نيز ايجاد اشتغال‌كه با كمى اعتبارات عمرانى، معلوم است وعده درستي نيست و تأكيد بر عدالت اجتماعى‌كه نسبت به گذشته، عملاً عقبگرد دارند، چون نمى‌توانند به مناطق محروم برسند وگرانى‌ها و بيكاري‌هاى جديدى، براى مردم فقير خواهيم داشت. البته رسانه‌ها و مخالفان، به خاطر ملاحظات مشكلات كاهش قيمت نفت و ترس از انگ‌خوردن به‌كارشكنى، به اشكالات نمى‌پردازند. رسانه‌هاى خط حامى دولت هم جوسازى مى‌كنند.

امروز در دانشگاه علم و صنعت، بين دانشجويان بسيجى و دانشجويان انجمن‌اسلامى، درگيرى پيش‌آمده؛ جريان مُضرى است و باعث تضاد عميق نيروهاى اسلامى مى‌شود.

نظرات بینندگان