arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تکذیب پیشرفت ۸۰ درصدی مذاکرات / ممنوعیت ورود آلات موسیقی به کشور / برکناری ملکه انگلیس از حاکمیت باربادوس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۴ هزار و ۲۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۰۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۴۵ نفر رسید. ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

ممنوعیت ورود آلات موسیقی به کشور
مهدی میراشرفی معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک ایران در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده واردات 11 کانتینر آلات موسیقی که در یکی از گمرکات مرزی کشور پیش آمده است، گفت: این کالا جزو کالاهای گروه چهاری است که ورود آن به کشور ممنوع است اما به استناد برخی آرا مراجع قضائی قرار بوده که با پرداخت دو برابر حقوق و عوارض ترخیص شود. وی افزود: در حال حاضر جلوی ترخیص این کالاها گرفته شده و مرجع قضائی صادرکننده حکم آن را متوقف کرده است.

طرح صیانت برگشت خورد
با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.

اولیانوف: اینجا در وین هیچ چیز تغییر نکرده
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پاسخ به این سوال که آیا هیئت جدید ایران آماده مذاکره مستقیم با نمایندگان آمریکا در وین است، گفت: اینجا هیچ چیز تغییر نکرده است. سفیر روسیه تصریح کرد که روند کاری با هدف بازگشت به برجام می‌تواند آغاز شده تلقی شود. این دیپلمات هشدار داد که این کار [بازگشت به برجام] به دلیل اختلافات بزرگ بین ایران و مشارکت کنندگان غربی در مورد بسیاری از مسائل، کار آسانی نخواهد بود.

تکذیب پیشرفت ۸۰ درصدی مذاکرات
خبرگزاری دولت(ایرنا) نوشت: ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات های اروپایی اعلام کرده بود که "طی دو روز گذشته ۷۰ تا ۸۰ درصد از پیش نویس مربوط به توافق نوشته شده است!"این در حالی است که منابع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ضمن رد این خبر تاکید کرده اند که این اظهارات کاملا بدون پشتوانه بوده و هنوز راهی طولانی برای حل و فصل موضوعات باقی مانده است.

برکناری ملکه انگلیس از حاکمیت باربادوس
باربادوس در نیمه شب دوشنبه به وقت محلی، الیزابت دوم را از ریاست این جزیره‌ واقع شده در منطقه کارائیب برکنار کرد و همزمان با برگزاری مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال این کشور از استعمار بریتانیا پرچم سلطنتی که نماد حاکمیت ملکه بریتانیا بود، پایین کشیده شد. ساندرا میسون با اکثریت دو سوم آرای پارلمان باربادوس به عنوان نخستین رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد تا باربادوس تازه‌ترین جمهوری متولد شده جهان لقب گیرد. خانم میسون پیشتر به عنوان فرماندار کل باربادوس خدمت کرده بود ونمایندگی الیزابت دوم در این قلمرو مشترک‌المنافع سابق بریتانیا را بر عهده داست. او یک وکیل است که قبلا به عنوان سفیر باربادوس در ونزوئلا، کلمبیا، شیلی و برزیل نیز خدمت کرده است. شاهزاده چارلز نیز به عنوان نماینده خاندان سلطنتی بریتانیا در جشن جمهوری باربادوس حضور داشت و در جریان آن نشان آزادی این جزیره را از خانم میسون دریافت کرد. در ادامه این جشن پس از اجرای ریحانا، خواننده آمریکایی باربادوسی تبار، میا موتلی، نخست وزیر باربادوس که رهبری جنبش جمهوری‌خواهی این کشور را بر عهده داشت، به عنوان قهرمان ملی معرفی شد.

نظرات بینندگان