arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰

مقام سابق کاخ سفید: ترامپ نامزد انتخابات نمی‌شود

«جان کِلی» که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس کارکنان کاخ سفید بود، گفته است که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: جان کلی که در دولت سابق آمریکا سابقه وزارت امنیت داخلی و سپس رئیس کارکنان کاخ سفید را دارد، درباره انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری این کشور اظهارنظر کرد.

اظهارات جان کلی ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا درباره احتمال نامزد شدن یا نشدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بازتاب زیادی در رسانه‌های آمریکایی داشته است.

جان کلی بیست و هشتمین رئیس کارکنان کاخ سفید در تاریخ آمریکا است و در دولت ترامپ از ۳۱ جولای ۲۰۱۷ تا ۲ ژانویه ۲۰۱۹ (۹ مرداد ۱۳۹۶ تا ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷) در این منصب حضور داشت.

به گزارش وبگاه «هیل»، او طی مصاحبه با نشریه آمریکایی «آتلانتیک» اعلام کرد که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد نمی‌شود.

رئیس کارکنان کاخ سفید و همچنین وزیر امنیت داخلی آمریکا در دولت سابق آمریکا گفت: «ترامپ (برای انتخابات ۲۰۲۴) نامزد نخواهد شد. او به صحبت در مورد آن ادامه خواهد داد حتی ممکن است بیانیه‌ای صادر کند، اما نامزد نخواهد شد و دلیل آن این است که او نمی‌تواند (در نظر خودش و حامیانش) به عنوان یک بازنده دیده شود».

وبگاه هیل با انتشار این بخش از اظهارات رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید درباره او نوشت: «(جان) کلی از زمان ترک پست خود در کاخ سفید در سال ۲۰۱۹ نسبتا ساکت مانده است، اگرچه او در پی شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده به انتقاد از ترامپ پرداخته است».

این رسانه مطرح آمریکایی ادامه داد: «با این حال، اظهارات او در مصاحبه با آتلانتیک تاکیدی بر بحث موجود در میان جمهوری‌خواهان در مورد آینده سیاسی ترامپ است. در حالی که رئیس‌جمهور سابق به صورت پراکنده در انظار عمومی ظاهر می‌شود و اشاره می‌کند که نامزدی دوباره او برای ریاست جمهوری روی میز است، برخی از مقامات و فعالان حزب (جمهوری‌خواه) شک دارند که او واقعا ماشه را برای نامزدی کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ بکشد (واقعا نامزد انتخابات ۲۰۲۴ شود)».

نظرات بینندگان