arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰

بلینکن: تا یکی دو روز دیگر، مشخص می شود که ایران برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین حسن نیت دارد یا خیر / امیرعبداللهیان: درباره نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوش بین نیستیم

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با بیان اینکه "به زودی و شاید تا همین یکی دو روز آینده" وضعیت مذاکرات وین مشخص می شود، گفت که اگر چه برای دستیابی به توافق دیر شده، اما "هنوز هم خیلی دیر" نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بلینکن: تا یکی دو روز دیگر، مشخص می شود که ایران برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین حسن نیت دارد یا خیر /امیرعبداللهیان: درباره نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوش بین نیستیم

وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه گفت "به زودی و شاید تا همین یکی دو روز آینده"، معلوم خواهد شد که آیا ایران برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای وین، حسن نیت دارد یا نه.

به گزارش «انتخاب»؛ بلینکن که در حاشیه کنفرانس امنیت و همکاری اروپا در استکهلم با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در عین حال گفت که «لفاظی های» اخیر ایران جایی برای خوش‌بینی باقی نگذاشته است.

او اظهار داشت: «باید به شما بگویم که اقدامات و لفاظی‌های اخیر جایی برای خوش‌بینی ما باقی نمی‌گذارد. اما با وجود این‌که ساعات آخر در حال سپری شدن است، برای ایران دیر نیست که این روند را معکوس کند».

وزیر خارجه آمریکا گفت که روز پنجشنبه درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، با همتایان روس و اسرائیلی خود بحث‌ و تبادل‌ نظر کرده است.

بلینکن افزود: «هنوز این فرصت برای ایران وجود دارد تا در مذاکرات هسته‌ای به توافق معناداری دست پیدا کند».

امیرعبداللهیان: درباره نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوش بین نیستیم

همزمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تبادل نظر تلفنی با وزیر امور خارجه ژاپن با تاکید براینکه تهران با عزم جدی و دستورکار روشن و منطقی شده به وین رفته است، گفت: اما درباره اراده و نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوش بین نیستیم.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با هایاشی یوشیماسا همتای ژاپنی خود درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین‌المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

نظرات بینندگان