arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

وزیر ارشاد: ۸۰ درصد کاغذ تا یک سال آینده در داخل کشور تامین می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور برای نشر کتاب تا یک سال‌ونیم آینده از داخل کشور تامین می‌شود. وی مصرف کاغذ کشور را ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن دانست و افزود: تدوین سند تحول صنعت چاپ باعث استقلال در این عرصه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور برای نشر کتاب تا یک سال‌ونیم آینده از داخل کشور تامین می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی، جمعه ۱۲ آذرماه در آیین گشایش موزه صنعت چاپ استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ادامه داد: اعتبار کاغذ به زودی از سوی بانک مرکزی تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از مفاخر ارزشمندی بهره‌مند است، اضافه کرد: همدان کارنامه درخشانی در زمینه فرهنگ و هنر دارد و تلاش می‌کنیم این استان را به یکی از قطب‌های اصلی صنعت چاپ تبدیل کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه بنا نداریم پروژه جدیدی را شروع کنیم، مطرح کرد: هدف این است که پروژه‌های نیمه کاره و متوقف شده را به سرانجام برسانیم، علاوه بر این برای پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌ تمام بخش عمده‌ای از اعتبارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به دنبال اجرای سه پروژه بزرگ موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر همدان هستیم، تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر با اختصاص بودجه محدودی به سرانجام خواهد رسید.

اسماعیلی در ادامه مطرح کرد: اعتبار بسیاری از پروژه‌های فرهنگی کشور اگر در زمان اجرا به آنها اختصاص یافته بود، با مبلغ کمتری به بهره‌برداری می‌رسیدند و تلاش خواهیم کرد این طرح‌ها در دولت سیزدهم به نتیجه برسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خودکفایی عرصه چاپ و نشر در کشور تاکید کرد و گفت: ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ، وارداتی است و هدف ما این است که ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تامین شود.

وی مصرف کاغذ کشور را ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن دانست و افزود: تدوین سند تحول صنعت چاپ باعث استقلال در این عرصه خواهد شد، علاوه بر این تامین کاغذ روزنامه‌ها را نیز مد نظر داریم و اعتبار تامین کاغذ از سوی بانک مرکزی با دستور رئیس جمهور به زودی اختصاص می‌یابد.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: دولت سیزدهم به عرصه فرهنگ به عنوان یک رکن اساسی نگاه می‌کند و تقویت جدی و نگاه ویژه به فرهنگ از اولویت‌های دولت است.

نظرات بینندگان