arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

وزیر کشور: درگیری افغانستان با ایران در مرزهای شرقی سوء تفاهم بود

وزیر کشور در تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی گفت: از گذشته یک کار عهدشکنانه توسط آمریکا و بی عملی توسط طرف اروپایی صورت گرفته است، به همین دلیل طرف مقابل است که باید نشان دهد چقدر برای مذاکرات جدی هستند، تاکنون آثار مثبتی از آنها دیده نشده و کاملا به طرف مقابل بدبین هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس:  احمد وحیدی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی در بجنورد که با حضور مسئولین استانی برگزار شد اظهار کرد: شناخت مسئولیت بسیار مهم است و باید بدانیم مسئولیت ها فقط استانی نیست بلکه مسئولیت تک تک ما ملی، منطقه ای و جهانی است و نباید تنها به مسائل شخصی محدود شویم.

وی با اشاره به اینکه، ایران ظرفیت و بسترهای فراوانی برای حرکت و توسعه دارد گفت: امروز شناخت مردم ایران از وضعیت محیط ملی، منطقه ای و جهانی کم نظیر و بی نظیر است و این به واسطه احساس مسئولیت آنان نسبت به مباحث جهانی است که این نشان دهنده رشد و بالندگی سرمایه انسانی نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور افزود: موانع حرکت نیروی انسانی در کشور باید برداشته شود همانطور که در گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری توجه به نیروی انسانی متعهد و آگاه در سطوح مختلف نقطه کلیدی برای حرکت است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای کمبودهای مختلف است اما از ظرفیت های فراوانی مختلفی برخوردار است که باید به اجرا در بیاید و شکوفا شود به عنوان مثال، تعدد اقوام و فرهنگ ها از داشته های مهم استان خراسان شمالی است. 

وحیدی گفت: دولت سیزدهم وظیفه خود می داند که با تمام ظرفیت به دنبال حل تک تک مسائل کلی و جزئی استان باشد.

وی بیان داشت: بخش های کشاورزی، دامداری و گردشگری از مهمترین ظرفیت های استان خراسان شمالی است.

وحیدی گفت: برنامه پیشرفت استان‌ها تنظیم خواهد شد و مبنای تخصیص بودجه قرار خواهند گرفت؛ همچنین صندوق‌های پیشرفت و توسعه استان‌ها شکل می‌گیرد و منابع وارد آن می‌شود تا مدیران استانی با اختیارات کافی در جهت توسعه استان از آن بهره ببرند.

وزیر کشور تصریح کرد: مسئله سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برای اولین بار در استان خراسان شمالی مطرح و اعلام شد که آسیب اجتماعی از خطرناک ترین تهدیدات است و باید با جدیت به آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان پرداخته شود.

وحیدی در ادامه با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای ادامه مسیر و رسیدن به نتیجه که نتیجه نیز باید همان لغو تحریم های همه جانبه می‌باشد، اعلام کرده است.

وی گفت: از گذشته یک کار عهدشکنانه توسط آمریکا و بی عملی توسط طرف اروپایی صورت گرفته است، به همین دلیل طرف مقابل است که باید نشان دهد چقدر برای مذاکرات جدی هستند.

وحیدی بیان داشت: تاکنون آثار مثبتی از آنها دیده نشده و کاملا به طرف مقابل بدبین هستیم.

درگیری افغانستان با ایران در مرزهای شرقی سوء تفاهم بود

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره درگیری اخیر در مرزهای شرقی کشور گفت: درگیری افغانستان با نیروهای مرزی ایران سوء تفاهم بود.

وحیدی تاکید کرد: این درگیری براساس سوء تفاهم شکل گرفت که افغانستان متوجه شد اشتباه کرده است.

وی ادامه داد: اکنون مسئله مهمی در مرز شرقی ما با افغانستان وجود ندارد و وضعیت کاملاً آرام است.

وی تصریح کرد: کار کشور هیچگونه وابستگی به طرف مقابل ندارد و بودجه ۱۴۰۱ نیز با فرض ادامه تحریم نوشته شده است.

 

 

نظرات بینندگان