arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

اهدای جوایز فیلم مستقل بریتانیا/ کارگردانی‌ که ۶ جایزه برد

جوایز فیلم مستقل بریتانیا برندگانش را شناخت و به فیلمی که توسط علیم خان کارگردان پاکستانی الاصل ساخته شده ۶ جایزه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جوایز فیلم مستقل بریتانیا برندگانش را شناخت و به فیلمی که توسط علیم خان کارگردان پاکستانی الاصل ساخته شده ۶ جایزه داد.

 به نقل از هالیوود ریپورتر، اولین فیلمی که علیم خان کارگردانی کرده یعنی «پس از عشق» بیشترین جوایز را از جوایز فیلم مستقل بریتانیا (بیفتا) ۲۰۲۱ دریافت کرد.

این فیلم که درباره بیوه مسلمانی است که پس از درگذشت شوهرش به اسرار زندگی وی پی می‌برد، موفق شد تا ۶ جایزه را در مراسمی که شب پیش برگزار شد از آن خود کند. بهترین فیلم مستقل بریتانیایی از جمله این جوایز بود. «پس از عشق» همچنین جایزه بهترین کارگردانی، بهترین کارگردان اول و بهترین فیلمنامه را نیز برای علیم خان برد و جایزه بهترین بازیگر زن را جونا اسکانلن و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را تالید آریس از این فیلم دریافت کردند.

علیم خان نویسنده و کارگردان بریتانیایی از پدری پاکستانی و مادری بریتانیایی است و اولین بار با فیلم کوتاه «۳ برادر» نامزدی بفتا را به دست آورد و به عنوان ستاره فردا شناخته شد. فیلم «پس از عشق» وی در بخش هفته منتقدان جشنواره کن به نمایش درآمده و به جشنواره تلوراید و تورنتو و جشنواره فیلم لندن راه یافته است.

این مراسم که پس از برگزاری به صورت دیجیتال در سال پیش، امسال به صورت فیزیکی برگزار شد جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را به عادل اختر بازیگر فیلم «علی و آوا» ساخته کلیو بارنارد داد. وینت رابینسون هم جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برای فیلم «نقطه جوش» ساخته فیلیپ بارانتینی دریافت کرد.

«نقطه جوش» ۳ جایزه دیگر هم برد که شامل بهترین گروه بازیگران، بهترین فیلمبرداری و بهترین صدابرداری بود.

این فیلم در کنار فیلم «بلفاست» ساخته کنت برانا با کسب ۱۱ نامزدی بیشترین شانس کسب جایزه را به خود اختصاص داده بودند اما «بلفاست» موفق به کسب هیچ‌یک از جوایزی که نامزد شده بود، نشد.

«فرار» نیز بهترین فیلم مستقل بین‌المللی خوانده شد. «کوپه شماره ۶»، «اولین گاو»، «مامان کوچولو» و «دلپذیر» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

جوایز فیلم مستقل بریتانیا از سال ۱۹۹۸ اهدا می‌شود و در اولین سال برگزاری درام رمانتیک کن لوچ «نام من جو است» را به عنوان نخستین برنده خود برگزید.

 مهر

نظرات بینندگان