arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

شمار کشته شدگان آتشفشان اندونزی به ۲۲ نفر رسید

شمار کشته شدگان فوران آتشفشان « سیمیرو » در شرق « جاوا » اندونزی به ۲۲ نفر رسید و ۳۰ نفر نیز طی این حادثه مفقود شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شمار کشته شدگان فوران آتشفشان « سیمیرو » در شرق « جاوا » اندونزی به ۲۲ نفر رسید و ۳۰ نفر نیز طی این حادثه مفقود شده اند.

به گزارش روزنامه « جاکارتا پست » اندونزی، در حالی که هنوز احتمال فوران مواد مذاب و ابرهای داغ از آتشفشان « سیمیرو » در شرق ایالت « جاوا » اندونزی وجود دارد، آمار کشته شدگان تا کنون به ۲۲ نفر افزایش یافته است و ۳۰ نفر نیز در این میان مفقود شدند. با این حال عملیات کمک رسانی و امداد نجات همچنان ادامه دارد.

« دنیل ریزا » یکی از مقامات مرکز آمار و اطلاعات مدیریت حوادث در مصاحبه با خبرنگاران گفت: گروه امداد و نجات روز گذشته چندین جسد سوخته را که در منطقه « لومجانگ » زیر گل و لای مانده بود، پیدا کردند و ممکن است شمار افراد مفقود نیز افزایش یابد، زیرا هنگام فوران آتشفشان، فعالیت های معدنی در آن اطراف در حال انجام بوده است.

مقامات رسمی گفتند: فوران آتشفشان « سیمیرو » موجب شد هزار و ۷۰۰ نفر خانه هایشان را ترک کنند و به مراکز تخلیه و پناهگاه ها نقل مکان کنند. بدین ترتیب صدها خانه، پل و دیگر زیرساخت ها از بین رفتند.

« ایکو بودی لیلونو » رئیس مرکز زمین شناسی در وزارت منابع معدنی و انرژی در کنفرانس خبری مجازی گفت: هنوز خطر و پتانسیل فوران مواد مذاب با توجه به خروج ابرها و گازهای داغ از دهانه این آتشفشان وجود دارد. بنابراین محدوده قرمز که گازها و ابرهای داغ از آنجا عبور می کنند باید تخلیه شده باشند.

روز یکشنبه سازمان هواشناسی اندونزی هشدار داد بارندگی های سنگینی در روزهای آینده پیش رو خواهد بود.

نظرات بینندگان