arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰

احتمال استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس به آمریکا افزایش یافت

احتمال استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس پس ازپیروزی دولت آمریکا در دادگاه تجدیدنظر بیشتر شده است. پیش از این و در ماه ژانویه، دادگاهی در بریتانیا حکم داد که بنیانگذار ویکی لیکس به دلیل نگرانی در مورد سلامت روانی او قابل استرداد نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: احتمال استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس پس ازپیروزی دولت آمریکا در دادگاه تجدیدنظر بیشتر شده است.

پیش از این و در ماه ژانویه، دادگاهی در بریتانیا حکم داد که بنیانگذار ویکی لیکس به دلیل نگرانی در مورد سلامت روانی او قابل استرداد نیست.

او به دلیل انتشار هزاران سند طبقه بندی شده در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد و این کشور خواستار استردادش است.

امروز قضات ارشد دریافتند که قاضی تصمیم‌گیرنده در ماه ژانویه، حکم خود را بر اساس خطر زندانی شدن آقای آسانژ در شرایط بسیار سخت در زندان در صورت استرداد، صادر کرده بود.

درخواست مجدد ایالات متحده برای استرداد جولیان آسانژ در مردادماه امسال به دادگاه ارائه شد.

قاضی جدیدی به ایالات متحده اجازه داد تا به تصمیم دادگاه بدوی اعتراض کند و مدارک بیشتری ارائه دهد.

دادگستری آمریکا می‌خواهد بنیان‌گذار ویکی‌لیکس را به اتهام انتشار اطلاعات محرمانه و جرایم سایبری محاکمه کند.

آقای آسانژ سابقا گفته بود که این پرونده سیاسی است.

ونسا برایتسر، قاضی منطقه‌ای، در ماه ژانویه با صدور حکمی گفت که با وجود تحقق ملزومات استرداد آقای آسانژ از طرف دادگستری آمریکا، این کشور توان جلوگیری از خودکشی آقای آسانژ را ندارد.

پس از آن نمایندگان آمریکا به قاضی جدید اعلام کردند که آقای آسانژ را پیش از شروع محاکمه به زندان مخوف ای‌دی‌ایکس فلورانس در ایالت کلورادو نمی‌فرستند، و سختترین شرایط زندان که در قوانین این کشور تحت عنوان تمهیدات اداری ویژه شناخته می‌شوند نیز در هیچ مقطعی به او تحمیل نخواهد شد.

البته این تضمین‌ها به این شرط داده شده که آقای آسانژ در ادامه دست به کاری نزند که اعمال این تمهیدات را ناگزیر کند.

نظرات بینندگان