arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰

انتقاد از انتخاب ایلان ماسک به عنوان شخصیت سال مجله تایم

ایلان ماسک رئیس شرکت خودروسازی تسلا و اسپیس ایکس از سوی مجله تایمز به عنوان شخصیت برتر سال انتخاب شد که این انتخاب با انتقاداتی روبرو شده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جام جم: ایلان ماسک  رئیس شرکت خودروسازی تسلا و اسپیس ایکس از سوی مجله تایمز به عنوان شخصیت برتر سال انتخاب شد که این انتخاب با انتقاداتی روبرو شده است.

به گزارش گاردین، ثروتمندترین فرد جهان با ثروتی که مجله فوربس آن را ۲۶۵.۴ میلیارد دلار تخمین زده است به عنوان برترین شخصیت سال 2021 از سوی تایمز انتخاب شد.

اما تصمیم مجله تایم برای انتخاب میلیاردر تسلا به عنوان شخصیت سال 2021 به دلیل نگرش وی به پرداخت مالیات، مخالفت با اتحادیه های مختلف و کم اهمیت جلوه دادن خطرات بیماری همه گیر کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است.

ماسک اخیراً از جف بزوس بنیانگذار آمازون به عنوان ثروتمندترین فرد جهان عبور کرد زیرا افزایش قیمت سهام تسلا ارزش خالص ثروت او را به حدود 300 میلیارد دلار رساند.

تایم با توصیف ایلان ماسک به عنوان یک «دلقک»، «نابغه»، «رویاپرداز»، «صنعتگر»، «شومن» او را به عنوان شخصیت برتر سال معرفی کرده است.

ماسک با مالیات بیشتر برای میلیاردرها مخالف است و این دلیل اصلی مخالفت با انتخاب او به عنوان شخصیت برتر است.

طبق تحقیقات موسسه «پروپابلیکا» در سال جاری، او همراه با دیگر افراد برجسته فوق‌ثروتمند، تنها نرخ‌های مالیاتی ناچیزی نسبت به افزایش قابل‌توجه در کل ثروت خود بین سال‌های 2014 و 2018 پرداخت کرد.

 

نظرات بینندگان