arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰

ادعای صداوسیما: ۸۰ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بودند

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره سریال‌های سیما در آبان ماه ۱۴۰۰، ۷۹/۷ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره سریال‌های سیما در آبان ماه ۱۴۰۰، ۷۹/۷ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.

 برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با 35/6 درصد مخاطب در صدر برنامه‌های تلویزیون در آبان ماه بوده است.

مستند «حیات‌وحش» شبکه مستند با 31/5 درصد بیننده در رتبه دوم علاقه‌مندی‌های مخاطبان قرارگرفته و برنامه «فوتبال برتر» (پخش زنده مسابقات فوتبال کشور) شبکه سه سیما نیز در این نظرسنجی با 26/8 درصد حائز رتبه سوم شده است.

بر مبنای این آمار و در دسته بندی برنامه‌های خانوادگی، سیمای خانواده شبکه یک با 11/9 درصد، به خانه برمی‌گردیم از شبکه 5 با 11/7 درصد، عصر خانواده از شبکه 2 با 8/3 درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها با محوریت خانواده و سبک زندگی سیما بودند.

در میان برنامه‌های صبحگاهی سیما، به ترتیب صبح‌به‌خیر ایران از شبکه یک سیما با 10/6 درصد مخاطب، سلام صبح‌به‌خیر از شبکه سه سیما با 8 درصد و صبحی دیگر از شبکه آموزش با 6 درصد مخاطب، برنامه‌های پربیننده صبح تلویزیون در آبان ماه بودند.

در میان برنامه‌های سرگرمی محور تلویزیون، خندوانه شبکه نسیم با 35/6 درصد مخاطب، حیات‌وحش شبکه مستند با 31/5 درصد، اعجوبه‌ها شبکه سه سیما با 19/8 درصد و سیم آخر شبکه سه سیما با 16/9 درصد پرمخاطب ترین برنامه‌های این بخش بودند.

برنامه‌های ورزشی سیما نیز مورد توجه مخاطبان بوده‌اند. در بخش پخش زنده مسابقات، فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال لیگ برتر) با 26/8 درصد مخاطب و گزارش ورزشی با 16/4 درصد از شبکه 3 و در بخش برنامه‌های ورزشی تولیدی، فوتبال برتر (کارشناسی فوتبال) با 15/8 درصد از شبکه 3، برنامه‌های لذت فوتبال با 15/6 درصد، فوتبال 120 با 15/4 درصد، ویدئو چک با 12/5 درصد و شب‌های فوتبالی با 12/2 درصد از شبکه ورزش به ترتیب پرمخاطب ترین برنامه‌های ورزشی سیما بودند.

در میان برنامه‌های سیاسی و اندیشه محور سیما، برنامه‌های جهان آرا با 4/6 درصد از شبکه افق، تهران 20 با 3/9 درصد از شبکه تهران، بدون توقف با 3/3 درصد از شبکه 3 و معرفت با 3/3 درصد از شبکه چهارم سیما به ترتیب برنامه‌های پرمخاطب این بخش بودند.

در ماه آبان همچنین برنامه‌های دکتر سلام با 12/8 درصد از شبکه آموزش، طبیب با 11/7 درصد از شبکه 3، ضربان با 8/9 درصد از شبکه سلامت و انارستان با 8/8 درصد از شبکه افق برنامه‌های پرمخاطب حوزه سلامت در ماه آبان شدند.

در بین برنامه‌های علمی‌- آموزشی، برنامه‌های مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه آموزش با 7/3 درصد مخاطب، چهارسوی علم با 4/1 درصد و چرخ با 1/1 درصد از شبکه چهار سیما بیشترین بیننده را داشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی کلبه عموپورنگ با 19/2 درصد پرمخاطب ترین برنامه حوزه کودکان و نوجوانان در آبان‌ماه بود.

همچنین برنامه‌های سمت خدا با 18/2 درصد مخاطب، یاد خدا از شبکه قرآن با 11/4 درصد مخاطب و درس‌هایی از قرآن از شبکه اول سیما با 8/9 درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب ترین برنامه‌های معارفی تلویزیون در ماه آبان بودند.

در این گزارش 20/7 درصد از پاسخگویان بیننده تکرار برنامه‌های سیما از طریق اینترنت (سایت‌های آپارات و تلوبیون و…) بوده‌اند و 22/8 درصد از پاسخگویان حاشیه‌ها و رویدادهای برنامه‌های شبکه‌های سیما را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.

نظرات بینندگان