arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

چگونه یک نقاشی ۳۰ دلاری شاهکاری ۵۰ میلیون دلاری شد؟

شاید اگر کلیفورد شورر برای جشن بازنشستگی یکی از دوستانش نمی‌رفت، هرگز به یک نقاشی شاهکار ۵۰۰ ساله برخورد نمی‌کرد که دنیای هنر را در هم ریخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید اگر کلیفورد شورر برای جشن بازنشستگی یکی از دوستانش نمی‌رفت، هرگز به یک نقاشی شاهکار ۵۰۰ ساله برخورد نمی‌کرد که دنیای هنر را در هم ریخته است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک پست، اکنون پیش‌بینی می‌شود که اثر  "باکره و کودک با یک گل روی ساحل علفی" اثر آلبرشت دورر، ستاره رنسانس می‌تواند شورر، یک کارآفرین از بوستون را به مردی بسیار ثروتمند تبدیل کند.

این مرد ۵۵ ساله به نیویورک پست گفت: "ما معتقدیم که ارزش این محصول یک رکورد خواهد بود؛ و حدس و گمان این است که این مبلغ حداقل ۵۰ میلیون دلار خواهد بود. "

 
این کشف جالب او در سال ۲۰۱۹ رخ داد، شورر گفت:" هدیه ام را فراموش کردم.  ساعت ۵:۰۵ بعد از ظهر بود و فکر نمی‌کردم مغازه‌ای را باز پیدا کنم. "

او به گوگل روی آورد و با برینرد فیلیپسون، فروشنده کتاب‌های کمیاب که عناوینی را در خانه خود می‌فروخت، برخورد کرد.  شورر کتاب شعر ویلیام بلیک را خرید  و در حال برگشت به سمت ماشین خود بود که فیلبروک از او پرسید که آیا چیزی در مورد هنر می‌داند یا خیر.

او می‌گوید: «سپس برینرد به من گفت که دوستش نقاشی آلبرشت دورر دارد.  گفتم: نه.  او نقاشی ندارد.  او قطعا یک کپی دارد.  هیچ طرحی از دورر وجود ندارد که هم ناشناخته و هم متعلق به شخصی باشد.»

چگونه یک نقاشی ۳۰ دلاری شاهکاری ۵۰ میلیون دلاری شد؟

او ادامه می‌دهد: «یازده روز بعد، متنی با تصویری دریافت کردم که شبیه چاپ معمولی باکره و کودک بود، اما آنقدر پررنگ بود که نمی‌توانستم چیز زیادی ببینم.  سپس تصویری با وضوح بالاتر دریافت کردم و مات شدم.» و سپس گفتم: "این یا شاهکار است یا بزرگترین تقلب در جهان. "

مردی که با خرید و فروش کالا‌های دست دوم زندگی متوسطی داشت، نقاشی را حراج کالا‌های یک ملک در کنکورد، ماساچوست به قیمت ۳۰ دلار خریداری کرده بود، این فروش در سال ۲۰۱۶ و پس از درگذشت معمار مشهور، ژان پل کارلیهان انجام شد.  به گزارش بوستون هرالد، کارلیهان این قطعه را از پدربزرگش که در سال ۱۹۱۹ در پاریس خرید به ارث برد.  

طی چند سال گذشته، این اثر در یک تور جهانی بوده است و در موزه آلبرتینا در وین و گالری آگنیوز در لندن، جایی که در حال حاضر در حال نمایش است، به نمایش گذاشته شده است.   ماه آینده این قطعه به منهتن می‌رسد و در ۲۱ ژانویه در گالری Colnaghi نمایش داده‌ می‌شود

نظرات بینندگان