arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

احمد خاتمی: حضور مردم در عرصه‌هایی که نظام به آنها نیازمند است، واجب است

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه حضور مردم در عرصه‌هایی که دین، نظام و جامعه اسلامی به آنها نیازمند است، یک تکلیف محسوب شده و واجب است گفت: افراد در جامعه اسلامی باید بصیرت داشته، نیاز جامعه را شناخته، به آن آگاهی داشته و هر جایی که به آنها نیاز بود در صحنه حضور داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: امام جمعه موقت تهران گفت: امروز مصاف ما با استکبار جهانی در عرصه اقتصادی است و امیدواریم در دولت انقلابی جدید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تکیه بر فرهنگ "ما می‌توانیم" مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی شامگاه شنبه در جمع عزاداران شهادت حضرت زهرا (س) در سیرجان با تسلیت ایام فاطمیه به خصوصیات و ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: دفاع از دین و ولایت، روشنگری و بصیرت از مهمترین و بارزترین جنبه‌های شخصیتی این بانوی بزرگ جهان اسلام است و از جمله گفتمان‌هایی است که حضرت فاطمه (س) آنها را زنده کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های دین‌مداران بیان کرد: افراد دین‌مدار در متن دین قرار داشته، برای دین، احیای آن و زنده نگهداشتن آرمان‌های دین از خود هزینه کرده و جان و مال خود را برای دین فدا می‌کنند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مقابل افراد دین‌مدار، افراد دین شعار قرار دارند افزود: افراد دین شعار فقط در حاشیه قرار داشته و برای دین هیچ هزینه‌ای نمی‌کنند و این افراد حتی در برخی مواقع به دین هم پشت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در عرصه‌هایی که دین، نظام و جامعه اسلامی به آنها نیازمند است، یک تکلیف محسوب شده و واجب است گفت: افراد در جامعه اسلامی باید بصیرت داشته، نیاز جامعه را شناخته، به آن آگاهی داشته و هر جایی که به آنها نیاز بود در صحنه حضور داشته باشند.

خاتمی با اشاره به اینکه مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام اسلامی هستند بیان کرد: مسئولان باید رفع مشکلات مردم را در اولویت قرار داده و امروز یکی از مهمترین مشکلات مردم در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه امروز مصاف ما با استکبار جهانی در عرصه اقتصادی است افزود: امیدواریم در دولت انقلابی جدید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تکیه بر فرهنگ "ما می‌توانیم" مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی هم باید وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار داده و به مردم کالای باکیفیت قابل رقابت با مشابه خارجی تحویل دهند گفت: مردم ما هم قدرشناس بوده و با استفاده از کالای داخلی از تولیدکنندگان حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خودباوری ملی و فردی و تکیه و توان داخلی مهمترین عامل رشد و پیشرفت یک جامعه است گفت: در نقطه مقابل خودباوری، آن است که ملتی به این نتیجه برسد که نمی‌تواند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه نمی‌توانیم، اصلی‌ترین عامل سقوط یک جامعه است ادامه داد: امامین انقلاب به فرهنگ "ما می‌توانیم" تکیه کرده و جواب گرفتند.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ "ما می‌توانیم" در کشور نهادینه شود گفت: اقتدار امروز نظام با تکیه بر توان داخلی و فرهنگ "ما می‌توانیم" محقق می‌شود.

نظرات بینندگان