arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

سردار فدوی: سفیر ایران در یمن مریض شده بود اما به خاطر محاصره‌ای که انجام شده، امکان انتقال عادی وی نبود / به‌خاطر آثاری که از دفاع مقدس در بدن او وجود داشت، در برابر هر بیماری با سختی مواجه می‌شد / دشمنان در انتقال سفیر برای نجات از این وضعیت بد، کاری نکردند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هفت سال است در یمن که نفَس انقلاب اسلامی به آنها رسید و به مثابه دلدادگان انقلاب در یمن عمل کردند و مانند جنگ تحمیلی از آمریکا تا اروپا و کشورهای عرب در این جنگ دخیل هستند و مستأصل شده‌اند و التماس می‌کنند ما را با آبرومندی از این وضعیت نجات دهید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: به مانند جنگ تحمیلی از آمریکا تا اروپا و کشورهای عرب در جنگ یمن دخیل هستند و امروز آنها مستأصل شده‌اند و التماس می‌کنند ما را با آبرومندی از این وضعیت نجات دهید.

به گزارش «انتخاب» به نقل از تسنیم، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تشییع پیکر شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن که صبح امروز برگزار شد، در جوار مزار شهدای گمنام شهرک شهید محلاتی طی سخنانی، اظهار داشت: نزدیک به 43 سال است که جبهه حق انقلاب اسلامی که با پیروزی به رهبری امام راحل در سال 1357 رخ داد، به جبهه باطل شیطان و پیروان آنها حمله کرد. قرن‌ها حاکمان نالایق بر کشور ما حاکم بودند ولی وقتی انقلاب اسلامی رخ داد، فکر کردند روال جدیدی برقراره شده در حالی که اسلام ناب محمدی تبلور پیدا کرد و به کوری چشم شیطان بزرگ و دنباله‌رو های آنان، چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را با عظمت جشن می‌گیریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی در این مدت با سرعت زیادی حرکت و پیشرفت کرده است؛ ما از نظر مادی با دشمن قابل مقایسه نیستیم و آنها از این نظر جلوترند ولی خداوند فرموده شما به تکالیف مصّر باشید و نمی‌گذارم در بن بست بمانید و می‌بینیم که چه برتری‌های داشته‌ایم. هفت سال است در یمن که نفَس انقلاب اسلامی به آنها رسید و به مثابه دلدادگان انقلاب در یمن عمل کردند و مانند جنگ تحمیلی از آمریکا تا اروپا و کشورهای عرب در این جنگ دخیل هستند و مستأصل شده‌اند و التماس می‌کنند ما را با آبرومندی از این وضعیت نجات دهید.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: آنان در فرصتی که برای انتقال سفیر کشورمان که مریض شده بود و به لحاظ محاصره‌ای که از هر نظر انجام شده، امکان انتقال عادی وی نبود، این فرصت را هم نفهمیدند و در انتقال سفیر کشورمان هم برای نجات از این وضعیت بدی که دارند، کاری نکردند. ملت مظلوم یمن در محاصره کامل هستند ولی طبق قاعده الهی عمل کرده و به پیروزی رسیده‌اند و به پیروزی نهایی هم خواهند رسید.

سردار فدوی گفت: دلدادگان انقلاب اسلامی حدود 43 سال است اصرار دارند که ثابت کنند که در حزب خدا هستند و خداوند وعده داده است که من اراده کرده‌ام که حزب خدا پیروز باشد، ما باید مواظبت کنیم که همه تلاش‌های خود را صرف کنیم که مطمئن باشیم در حزب خدا هستیم. در این 43 سال علیرغم اتحاد جبهه باطل شیطان بزرگ و دنباله‌روهای آنان، به پیروزی‌ای دست نیافتند.

وی بیان کرد: دشمنان می‌دانستند که به‌خاطر آثاری که از دفاع مقدس در بدن شهید ایرلو وجود دارد، در برابر هر بیماری با سختی مواجه می‌شود و در مقابله با بیماری کرونا نیز علیرغم اینکه برای انتقال وی به ایران کاری نکردند، ضمن تلاش مکرر پزشکان، وی به شهادت رسید‌.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: از خداوند متعال حسن عاقبت و عاقبت بخیری را طلب می‌کنیم که بهترین عاقبت بخیری، شهادت در راه خداست.

پیکر شهید ایرلو پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، در حرم مطهر امامزاده صالح بن موسی(ع) تجریش به خاک سپرده خواهد شد.

نظرات بینندگان