arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

اعلام رسمی ورود عراق به موج چهارم همه‌گیری کرونا

«ریاض عبدالامیر»، مدیرکل بهداشت وزارت بهداشت و محیط زیست این کشور شامگاه امروز (چهارشنبه) ورود کشورش به موج چهارم نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) با شیوع سویه جهش یافته و دارای سرعت بالای گسترش موسوم به «اومیکرون» را تایید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: وزارت بهداشت عراق تایید کرد که این کشور وارد موج چهارم همه گیری کرونا شده و با سویه جهش یافته و دارای سرعت بالای گسترش این ویروس دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «ریاض عبدالامیر»، مدیرکل بهداشت وزارت بهداشت و محیط زیست این کشور شامگاه امروز (چهارشنبه) ورود کشورش به موج چهارم نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) با شیوع سویه جهش یافته و دارای سرعت بالای گسترش موسوم به «اومیکرون» را تایید کرد.

مدیرکل بهداشت وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در گفت و گو با واع در این باره اظهار داشت: عراق وضعیت همه گیری را زیر نظر دارد که شروع به افزایش کرده و این بدان معنی است که ما هم اکنون وارد موج چهارم همه گیری کرونا شده ایم.

عبدالامیر در ادامه نیز ضمن تاکید بر لزوم این که شهروندان عراق باید خطر موج چهارم و ورود سویه اومیکرون با سرعت بالای گسترش را درک کنند، هشدار داد که شمار مبتلایان به ویروس در مرحله آتی بسیار زیاد خواهد بود و همه شهروندان باید به اقدامات پیشگیرانه به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.

این مقام عراقی با بیان این که ویروس کرونا همچنان خطرناک است و نباید در رابطه با آن سهل انگاری نمود، تاکید کرد که سویه اومیکرون حتی اگر از سویه جهش یافته قبلی یعنی «دلتا» شدت کمتری داشته باشد، با این حال سرعت گسترش آن در میان مردم ۱۰ برابر بیشتر است و این بدان معنی است که آمار ابتلا زیاد خواهد بود و در نتیجه، مراکز بهداشتی و درمانی را سرگرم خود خواهد کرد و روی سلامتی شهروندان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گفته عبدالامیر، در عمل برای وزارت بهداشت عراق ثابت شده که افراد واکسینه شده، از خطر سویه اومیکرون در امان هستند و واکسن نیز ایمنی کافی برای کاهش شدت بیماری و عدم نیاز به ورود به بیمارستان ایجاد می کند به همین دلیل نیز تمامی شهروندان این کشور که واکسن دریافت نکرده اند باید برای دریافت واکسن موجود، کارآمد و ایمن، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیرکل بهداشت وزارت بهداشت و محیط زیست عراق همچنین تاکید کرد که شمار افراد واکسینه شده در این کشور به نزدیک ۹ میلیون رسیده بدون آن که هیچ مورد یا عارضه خطرناک میان واکسینه شدگان به ثبت برسد که این مدرکی دال بر ایمن بودن واکسین است در حالی که بیشتر افراد بستری شده در بیمارستان نیز آنهایی هستند که واکسینه نشده اند.

این در حالی است که عراق از پنجم ژانویه جاری (سه شنبه هفته گذشته ۱۵ دی ماه) شاهد افزایش روزانه مداوم شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا می باشد.

نظرات بینندگان