arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

نماینده مجلس: برای اینکه روی پای خود بایستیم باید تکیه گاه‌های مطمئنی داشته باشیم / حوزه شرق فرصت مغتنمی برای جمهوری اسلامی است

نماینده مردم گرگان در مجلس حوزه شرق را فرصت مغتنمی برای توسعه همکاری‌های بین المللی ایران ارزیابی کرد و گفت: اشتراکات فرهنگی و سیاسی زیادی بین ایران و کشورهای حوزه شرق وجود دارد و باید از ظرفیت‌های این کشورها در مناسبات بین المللی استفاده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی حوزه شرق را فرصت مغتنمی برای توسعه همکاری‌های بین المللی ایران ارزیابی کرد و گفت: اشتراکات فرهنگی و سیاسی زیادی بین ایران و کشورهای حوزه شرق وجود دارد و باید از ظرفیت‌های این کشورها در مناسبات بین المللی استفاده کرد.

«غلامرضا منتظری»  با اشاره به سفر «حسین امیرعبداللهیان» به چین گفت: با توجه به اصول ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در حوزه دیپلماسی و روابط بین الملل، سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» هر گونه مذاکره و توسعه روابط باید حول این محورها شکل گیرد.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه نشان داده برای اینکه بر روی پای خود بایستیم و کمتر آسیب ببینیم باید تکیه گاه‌های مطمئنی در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی و تجاری داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه حوزه شرق را فرصت مغتنمی برای جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اشتراکات فرهنگی و سیاسی زیادی بین ایران و شرق وجود دارد. به جهت شرایط سیاسی هم همکاری با این کشورها از اطمینان بیشتری برخوردار است.

نماینده مردم گرگان گفت: برای اینکه دولت بتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد باید از همه ظرفیت‌های بین المللی استفاده بهینه کند و همانطور که رئیس جمهور اشاره کرد، در این زمینه دولت سیزدهم تقویت ارتباطات و تعاملات با همه کشورها بویژه کشورهای همسایه در اولویت کاری خود قرار داد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بهبود روابط با کشورهای همسایه و منطقه گفت: درسال‌های اخیر روابط با ترکمنستان سرد بود در حالی که در دولت سیزدهم شاهد بهبود روابط در حوزه فرهنگی، اجتماعی سیاسی با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان هستیم.

وی سفرآتی رییس جمهور به روسیه و سفر وزیر امور خارجه به چین را مکمل یکدیگر در پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور ارزیابی کرد و گفت: در افق پیش روی دولت سیزدهم گامهای مثبتی برای تعامل با کشورهای همسایه و منطقه برداشته شده و توسعه روابط سبب شده که استکبار جهانی همانند گذشته تصور نکند که دست ایران زیر سنگ نیاز به آنها است.

منتظری با بیان اینکه همراهی این دو قدرت بزرگ در مذاکرات ما با غرب اثر مثبتی خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه تیم مذاکره کننده برخلاف گذشته موضع شفاف گرفته‌اند، سیر مذاکرات نسبت به دوره گذشته تغییر پیدا کرده است برای اروپا هم روشن شده است که این تیم ذره‌ای برای حفظ منافع ملی ایران عقب نشینی نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز روند مذاکرات برای طرف مقابل قابل پیش بینی است و در این دور از مذاکرات راحت تر می‌توانیم به نتیجه برسیم.

نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همراهی مجلس با دولت و تیم مذاکره کننده گفت: کمیسیون امنیت ملی مذاکرات را رصد می کند و تقسیم کاری در این موضوع شکل گرفته است. هفته گذشته هم امیرعبداللهیان در کمیسیون تخصصی مباحثی را مطرح کردند و اگر در جایی نیاز به حضور جدی مجلس و قوانین باشد مجلس آمادگی کامل دارد با حمایت از تیم مذاکره کننده مانع تکرار تجربیات تلخ گذشته شود.



نظرات بینندگان