arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

درخواست عمران خان از مسئولان: نیروی انسانی متخصص به افغانستان بفرستید / در مواقع ضروری افغان‌ها را رها نخواهیم کرد

عمران خان، نخست وزیر پاکستان از مسئولان این کشور خواسته است که نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده به ویژه در زمینه‌های پزشکی، فناوری اطلاعات، مالی و حسابداری به افغانستان فرستاده شود تا "از بروز بحران انسانی" در این کشور جلوگیری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: عمران خان، نخست وزیر پاکستان از مسئولان این کشور خواسته است که نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده به ویژه در زمینه‌های پزشکی، فناوری اطلاعات، مالی و حسابداری به افغانستان فرستاده شود تا "از بروز بحران انسانی" در این کشور جلوگیری کنند.

نخست وزیر پاکستان در نشست کمیته مقام‌های ارشد (اپکس) در باره افغانستان از درخواست اخیر سازمان ملل برای کمک به افغانستان استقبال کرد. او نسبت به وخامت اوضاع در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خاطر نشان کرده که "در مواقع ضروری افغان‌ها را رها نخواهیم کرد".

دفتر نخست وزیر پاکستان نوشته است که آقای خان به گسترش همکاری‌های پاکستان در زمینه‌های راه آهن، معادن، داروسازی و رسانه‌ها با افغانستان تاکید کرده است.

پس از روی کار آمدن طالبان، به گفته دفتر نخست وزیر پاکستان، کمک‌های بشردوستانه به ارزش "پنج میلیارد روپیه" شامل مواد غذایی از جمله پنجاه هزار تن گندم، تجهیزات اضطراری پزشکی، کالاهای زمستانی و سایر مواد به افغانستان فرستاده است.

نظرات بینندگان