arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

برگزاری دو میهمانی در ساختمان نخست وزیری انگلیس در شب قبل از مراسم ترحیم پرنس فیلیپ / بوریس جانسون از ملکه عذر خواهی کرد

دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به خاطر برگزاری دو میهمانی در ساختمان نخست وزیری در شب قبل از مراسم ترحیم و تدفین همسر ملکه از او عذرخواهی کرده است. این میهمانی‌ها در حالی در زمانی برگزار شد که به علت شیوع ویروس کرونا، دولت محدودیت‌هایی از جمله در زمینه گردهمایی‌های خصوصی به اجرا گذاشته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به خاطر برگزاری دو میهمانی در ساختمان نخست وزیری در شب قبل از مراسم ترحیم و تدفین همسر ملکه از او عذرخواهی کرده است.

این میهمانی‌ها در حالی در زمانی برگزار شد که به علت شیوع ویروس کرونا، دولت محدودیت‌هایی از جمله در زمینه گردهمایی‌های خصوصی به اجرا گذاشته بود.

سخنگوی آقای جانسون گفته است که برگزاری این میهمانی‌ها در زمان سوگواری برای همسر ملکه عمیقا تاسف‌آور بوده است. این میهمانی به مناسبت پایان خدمت یکی از کارکنان نخست وزیری برگزار شده بود.

رسانه‌های خبری بریتانیا تصاویری را از ملکه در مراسم ترحیم همسرش منتشر کرده‌اند که به خاطر مقررات محدودیت کرونایی، به تنهایی بر نیمکتی در کلیسا نشسته است. این مراسم با رعایت مقررات محدودیت کرونایی برگزار شد.

برگزاری میهمانی در شب قبل از مراسم ترحیم پرنس فیلیپ یکی از چند مورد نقض مقررات محدودیت کرونایی در ساختمان شماره ده داونینگ استریت، دفتر و محل اقامت نخست وزیر است.

انتشار این گزارش‌ها بر موقعیت آقای جانسون به شدت تاثیر گذاشته و از آن به عنوان خطیرترین بحران دوره زمامداری او نام برده می‌شود.

او پیشتر از برگزاری یک میهمانی دیگر در این محل عذرخواهی کرده است. خود نخست وزیر و همسرش در آن میهمانی حضور نداشتند.

نظرات بینندگان