arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۲۴ دی ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۴ دی ۱۳۷۷: از خبر عباس ملکی از پیام آمریکایی‌ها تا تکذیب محرومیت لاریجانی از جلسات هیات دولت

خاطرات آیت الله هاشمی: تهاجم رسانه‌هاى چپ به صداوسيما و آقاى [روح‌الله] حسينيان در اوج است و خبر محروم شدن آقاى [علی] لاريجانى، [رییس سازمان صدا و سیما] از شركت در جلسه هیأت دولت كه سال‌ها معمول بوده، مورد توجه است؛ گرچه تكذيب هم شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در خانه بودم؛ با مطالعه و ديدن جرايد و بولتن‌ها و اخبار. تهاجم رسانه‌هاى چپ به صداوسيما و آقاى [روح‌الله] حسينيان در اوج است و خبر محروم شدن آقاى [علی] لاريجانى، [رییس سازمان صدا و سیما] از شركت در جلسه هیأت دولت كه سال‌ها معمول بوده، مورد توجه است؛ گرچه تكذيب هم شده است. در مجلس، در بحث بودجه براى رأى‌گيرى بين موافقان و مخالفان دولت، درگيرى پيش‌آمد كه با پادرميانى رهبرى حل شده؛ همه اينها نشان ناسالم بودن فضاى سياسى كشور است و متأسفانه دشمنان را خوشحال كرده است.

در اخبار خارجى، شروع محاكمه رسمى آقاى [بیل] كلينتون، [رییس‌جمهور آمریکا] در سناى آمريكا مهم است. افطار منزل محسن بوديم. در خانه جديد،گرچه خوب ساخته شده، ولى به نظرم، بيش از حد نياز بزرگ است. در گزارش‌ها آمده، در همايشى در نيويورك به عنوان رابطه آمريكا و ايران، شخصيت‌هاى‌آمريكايى از قبيل سايرونس‌ونس، [وزیر اسبق امور خارجه آمریکا] و گرى‌سيك، [عضو شورای امنیت ملی‌آمریکا] و... صريحاً به ضرورت حل مشكلات ايران و آمريكا و ايجاد روابط و مذاكره تأكيدكرده‌اند و سايروس ونس، اعتراف كرده كه قطع رابطه با ايران و حمله به طبس و... كه در زمان وزارت امورخارجه خودش انجام شده، اشتباه بوده و بايد جبران شود. جالب اينكه آقاي عباس ملكى، [از دفتر مشاورت رهبری در امور بین‌المللی]، چند روز پيش، خبر اين سخنرانى و زمان آن را همراه با پيام آنها به من داده بود.

نظرات بینندگان