arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

دیدار رئیس جمهور کره جنوبی و بن زاید به صورت ناگهانی لغو شد

درحالیکه که رئیس جمهور کره جنوبی برای دیدار با «محمد بن زاید» در امارات به سر می‌برد، مقامات ابوظبی به دلیل یک مساله اضطراری و پیش بینی نشده این دیدار را لغو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک مقام ارشد کره جنوبی از لغو دیدار «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور با محمد بن زاید ولیعهد امارات در ابوظبی به یک دلیل پیش بینی نشده از سوی امارات خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، رئیس جمهور کره جنوبی که برای یک سفر سه روزه به منطقه غرب آسیا سفر کرده است هم اکنون برای دیدار با ولیعهد امارات در دبی به سر می‌برد اما دیدار برنامه ریزی شده وی با محمد بن زاید از طرف ابوظبی لغو شده است.

این مقام کره جنوبی گفته، مقامات اماراتی علت لغو این دیدار را یک موضوع پیش بینی نشده و اضطراری اعلام کرده و محترمانه این دیدار را لغو کرده‌اند.

یونهاپ در ادامه نوشت: هنوز دقیقا مشخص نشده است که چرا این دیدار لغو شده است. رئیس جمهور کره جنوبی قرار بود روز دوشنبه درباره مساله دی اکسید کربن یک سخنرانی کلیدی داشته باشد و سپس با محمد بن زاید حاکم دوفاکتوی امارات عربی متحده درباره تعمیق روابط دوجانبه، مسائل آب و هوایی و مسائل امنیتی و دفاعی میات دوطرف دیدار و رایزنی کند.

خبرگزاری یونهاپ افزود: از مقام کره جنوبی پرسیدیم آیا علت لغو این دیدار با مساله کووید-19 مرتبط است یا نه؟ این مقام کره‌ای گفته که دولت امارات هیچ دلیل مشخصی را به ما اعلام نکرده است.

کره جنوبی بیش از 50 درصد از نفت مورد نیاز خود را از کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می‌کند و علاوه بر آن با امارات روابط اقتصادی و نظامی مستحکمی دارد و تاکنون دو رآکتور اتمی برای امارات راه اندازی کرده است.

روز یک شنبه در جریان سفر مون جائه به امارات، دو طرف یک پیش توافق برای فروش موشکهای سطح به سطح از طرف سئول به ابوظبی امضا کردند که نشانه عمق روابط نظامی میان دو طرف است.

نظرات بینندگان