arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

مرگ چهار بیمار کرونایی واکسن گریز در قائمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهرگفت که طی ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های این شهرستان جان باختند که دو نفرشان اصلا واکسن کرونا نگرفته و دو نفر دیگر هم برای تزریق دز سوم اقدام نکرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهرگفت که طی ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های این شهرستان جان باختند که دو نفرشان اصلا واکسن کرونا نگرفته و دو نفر دیگر هم برای تزریق دز سوم اقدام نکرده بودند.

دکتر محمد گران با اظهار این که قائمشهر از دو ماه پیش وارد رنگ بندی آبی کرونایی شده ، افزود : طی این مدت مرگ و میر کرونایی در شهرستان کاهش یافته بود و حتی برخی از روزهای بدون مرگ کرونایی داشتیم ولی با مرگ چهار نفر در یک شبانه روز این نگرانی تشدید می شود که کرونا بویژه با سویه اومیکرون به صورت خزنده در حال پیشروی است.

وی با اعلام این که هم اکنون ۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های قائمشهر بستری هستند، گفت : در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های شهرستان بستری و ۹ نفر هم ترخیص شدند و همچنین در این مدت بار مراجعه سرپایی به بیمارستان رازی قائمشهر ۱۲۲ نفر بوده است.

دکتر گران مهم ترین عامل اثرگذار بر پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد و افزود : البته تزریق هر سه دز واکسن کرونا مهم تر از همه است چون واکسن گریزی به هر نحوی ضریب ابتلا به کرونا و مرگ و میر را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲.۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان دز سوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند ، گفت : از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون تاکنون ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول و ۸۳.۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال هم دز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر میزان تزریق واکسن کرونا در میان دانش آموزان این شهرستان را ۹۳.۷ درصد نوبت اول و ۸۳.۴ درصد نوبت دوم اعلام کرد.

دکتر گران بیان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون ۴۸۹ هزار و ۱۹۳ دز واکسن در این شهرستان تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر با ابراز تاسف از این که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان زیر ۴۰ درصد رسیده است، گفت: از مردم درخواست می کنیم تا برای حفظ سلامتی خود و دیگران حتما نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

ایرنا

نظرات بینندگان