arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

دردسرهای حضور در «خندوانه» برای آقای بازیگر!

محمد معتضدی گفت: جامعه سینمایی و تئاتری به شکل عجیبی برچسب خندوانه‌ای بودن روی امثال بنده که در مسابقه خنداننده‌شو شرکت کرده بودند، می‌چسبانند و این نه تنها زشت بلکه خجالت‌آور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد معتضدی گفت: جامعه سینمایی و تئاتری به شکل عجیبی برچسب خندوانه‌ای بودن روی امثال بنده که در مسابقه خنداننده‌شو شرکت کرده بودند، می‌چسبانند و این نه تنها زشت بلکه خجالت‌آور است.

این بازیگر و کمدین با اشاره به برگزاری فصل جدید مسابقه خنداننده‌شو برنامه خندوانه در رابطه با این برنامه اظهار کرد: برنامه خندوانه اصولا به دلیل مدیریت و کارگردانی درست، شیوه صحیحی از معرفی استعدادها را انجام می‌دهد. متأسفانه در کشور تعداد بسیاری تلنت‌شو برگزار می‌شود که افرادی که در آن‌ها مطرح شده بودند را رها کرده‌اند اما برخورد خندوانه و رامبد جوان در رابطه با استعدادهای فصل‌های قبل خنداننده‌شو به این شکل نبوده بلکه کاملا پیگیر این بوده‌اند که فعالیت‌های ما به چه شکلی پیش می‌رود و اگر راهنمایی لازم داشته باشیم، قطعا کمک خواهند کرد.

وی افزود: خندوانه یک برنامه فاخر است و من روی این موضوع تاکید دارم چراکه بیش از هشت سال است که فعالیت می‌کند و فرهنگ شاد بودن و خندیدن را بین مردم اشاعه می‌دهد. تفاوت برنامه خندوانه با یک برنامه کمدی این است که در خندوانه لزوما قرار نیست بخندی بلکه قرار است بیاموزی که چطور حالت خوب باشد. در نتیجه حضور در این برنامه باید برای هر فردی یک افتخار بزرگ باشد و قطعا لحظه به لحظه این حضور برای من افتخار است.

معتضدی تصریح کرد: با این حال جامعه هنری، بازیگری، سینمایی و تئاتری به شکل عجیب و احمقانه‌ای برچسب خندوانه‌ای بودن روی امثال بنده که در مسابقه خنداننده‌شو شرکت کرده بودند، می‌چسبانند. به عنوان مثال وقتی یک کارگردان می‌گوید می‌خواهد محمد معتضدی را برای بازی در یک فیلم سینمایی انتخاب کند، به او گفته می‌شود که او خندوانه‌ای است و مناسب این کار نیست.

گفتند اگر می‌خواهی بازیگر باشی، از استندآپ فاصله بگیر
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌ بار می‌گویم که کارگردان بسیار مطرحی در تئاتر که همه او را می‌شناسند، یک نمایش از من دید و چند روز بعد از دفترش تماس گرفتند که برای تولید کاری به آن‌جا بروم و در رابطه با آن گفت‌وگو کنیم. آن‌جا قرار شد نمایشنامه را برای من بفرستند تا بخوانم. چند وقت گذشت و من پیگیری کردم که چرا نمایشنامه ارسال نشده و از یک واسطه شنیدم که آن کارگردان صفحه اینستاگرام من را دیده و گفته است من خندوانه‌ای هستم و منصرف شده است. نمونه دیگر زمانی بود که یکی از منتقدان بزرگ سینما به من گفت اگر می‌خواهی در فضای بازیگری فعالیت کنی، باید از خندوانه و استندآپ کمدی فاصله بگیری. یکی دیگر از بزرگانی که در سینما فیلم‌هایش میلیاردی می‌فروشد و بسیار هم هنرمند است نیز روبه‌روی من می‌ایستاد و می‌گفت اگر می‌خواهی بازیگری کنی، باید استندآپ و دوبله را رها کنی. من واقعا نمی‌دانم باید چه بگویم چراکه این موضوع مانند این می‌ماند که بگویند اگر می‌خواهی کار کنی، باید از خانواده‌ات فاصله بگیری.

این بازیگر و کمدین تصریح کرد: ما نباید نسبت به اتفاقات خوب و درخشان تاریخ تلویزیون آنقدر موضع داشته باشیم. بر اساس آمار خندوانه پربیننده‌ترین برنامه پس از انقلاب در تلویزیون بوده و باید قدرش را دانست اما متأسفانه برخوردهایی می‌شود که افراد خون دل خورده‌ای مانند رامبد جوان نسبت به فعالیت دلسرد می‌شوند و این دلسردی از وی آغاز می‌شود و ترکش آن به امثال ما نیز می‌خورد. متاسفانه رفتارها و تفکرات سطحی برخی از افراد باعث شده بسیاری از کمدین‌ها برای اجرای استندآپ به خندوانه نیایند و از استندآپ فاصله بگیرند.

خننداننده‌شو بهترین راه استندآپ کمدین شدن در ایران است
وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط چگونه هنرمندانی مانند علی صبوری هم به استندآپ و هم به بازیگری می‌پردازند، ادامه داد: در مورد افرادی همچون علی صبوری باید گفت که او فیلم کمدی بازی می‌کند. گفته می‌شود به این دلیل که او کمدین است، مشکلی ندارد فیلم کمدی بازی کند اما اگر یک استندآپ کمدین خندوانه بخواهد نقشی جدی بازی کند، موضع‌گیری می‌شود. از ما به عنوان یک بازیگر استفاده نمی‌کنند و هیچوقت نمی‌گویند که محمد معتضدی بازیگر است بلکه نام خندوانه‌ای روی ما می‌گذارند.

معتضدی در رابطه با اینکه آیا چنین برخوردهای سلیقه‌ای باعث نمی‌شود شرکت‌کنندگان کمتری به سمت برنامه خندوانه و مسابقه خنداننده‌شو بیایند و راه دیگری را برای ورود به این عرصه انتخاب کنند، بیان کرد: خیر چراکه آنقدر دیده شدن در خندوانه دیده شدن درست و لذت‌بخشی است که شرکت‌کنندگان فکر پس از برنامه را نمی‌کنند. باید به این نکته توجه داشت که خنداننده‌شو بسیار استیج درستی است و اساسا تخصصی‌ترین استیج استندآپ کمدی ایران به حساب می‌آید. مواردی که گفتم نیز در رابطه با افرادی است که می‌خواهند به غیر از استندآپ کارهای دیگری نیز انجام دهد وگرنه بهترین مکان برای کسی که می‌خواهد استندآپ کمدین شود، برنامه خندوانه است. خندوانه نیز مسابقه استندآپ کمدی برگزار می‌کند و استندآپ کمدین معرفی می‌کند و نباید ضامن این باشد که در راه بازیگر شدن نیز مشکلی برای شرکت‌کنندگان مسابقه پیش می‌آید یا نه.

با فیلم علف‌زار در جشنواره فجر حاضر هستم
این بازیگر و کمدین در رابطه با فعالیت‌های خود عنوان کرد: پس از بازیگری نقش مجید در سریال «از سرنوشت» که خوشبختانه سریال پرمخاطبی شد، در برنامه «شوخی شوخی» که از شبکه سه سیما پخش می‌شد، حضور داشتم و صداپیشگی بسیاری از عروسک‌های آن برنامه را انجام می‌دادم. پس از آن نیز فیلم سینمایی «علف‌زار» را به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی بازی کردم که در جشنواره فیلم فجر امسال اکران می‌شود. در این فیلم پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، یسنا پورطهماسب، مائده طهماسبی و... ایفای نقش می‌کنند و بنده هم افتخار همکاری با آن‌ها را دارم.

وی افزود: اکنون نیز تمرکز خود را عمدتا روی بازیگری گذاشته‌ام. حضورم در خندوانه نیز اکنون به عنوان کمدین است و اگر اجرایی داشته باشم، به آن‌جا می‌روم. همچنین در حال حاضر بازیگر نمایش «آخرین قطره از نیمه پر لیوان» به کارگردانی آرش باقری هستم که از ۱۸ دی‌ ماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان تهران روی صحنه رفته است.

ایسنا 

نظرات بینندگان