arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

استقبال چینی‌ها از «راه آبی ابریشم» ایران

نمایش فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا با استقبال مخاطبان سینما در چین روبه‌رو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایش فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا با استقبال مخاطبان سینما در چین روبه‌رو شد.

 به نقل از روابط عمومی بنیاد فارابی، سینمای مجتمع تجاری –فرهنگی گلدن هاروست پکن شاهد حضور مشتاقان سینمای ایران بود تا با حضور در این سینما به تماشای فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» بنشینند.

این برنامه که با مشارکت رایزنی فرهنگی در پایتخت چین برگزار شد، با استقبال گسترده مخاطبان چینی همراه شد که بیش از ظرفیت سالن سینما برای تماشای این فیلم به سینما آمده بودند.

در ابتدای این برنامه دکتر وفایی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن از استقبال چینی‌ها قدردانی کرد و گفت: فیلم «راه آبی ابریشم» فارغ از شاخصه‌های سینمایی، راوی داستانی است که از واقعیت‌های تاریخی نشأت می گیرد و نشان دهنده عمق دیرین پیوندهای ایرانیان با ملت های آسیایی با وجود دوری مسافت است و تلاش هنرمندان سینمای ایران برای نمایش این واقعیت با هنر سینما جای قدردانی دارد.

«راه آبی ابریشم» از سوی رایزنی فرهنگی ایران به چینی ترجمه شده است و برای نخستین بار در پایتخت کشور چین به نمایش درآمده است.

فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و تهیه کنندگی حسن بشکوفه، جایزه شمشیر نقره‌ای بهترین فیلم - جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو ۲۰۱۴، برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، بهترین فیلمبرداری، سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری و فنی و بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۹ و برنده تندیس بهترین جلوه‌های ویژه میدانی در جشن خانه سینما ۱۳۹۰ را دریافت کرده است.

نظرات بینندگان