arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

معاون وزیر ورزش: آیا ورزشکار توجیه است وقتی سرود اشتباه پخش شد یا خانمی در هنگام توزیع مدال خواست دست بدهد، چه کار کند؟ / اگر در بحث پناهندگی، ورزشکار می‌دانست چطور با رسانه‌ها صحبت کند مشکل کمتری داشتیم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: کمبود سواد رسانه‌ای ورزشکاران یکی دیگر از مشکلات است. در همین بحث پناهندگی برخی ورزشکاران اگر ورزشکار می دانست چطور با رسانه ها صحبت کند مشکل کمتری داشتیم. مثلا سرود اشتباه پخش شد. آیا ورزشکار توجیه است وقتی سرود اشتباه پخش شد یا یک خانمی آمد هنگام توزیع مدال خواست دست بدهد، چه کار کند؟ آیا اصلا از ورزشکار بپرسند یک ایرانی و یا کشور شما چه ویژگی دارد آیا به خوبی می توانند پاسخ دهند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: فدراسیون ها بودجه مربوط به ورزش همگانی را نباید در ورزش قهرمانی حتی اگر ضرورت داشته باشد، هزینه کنند.

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در دومین نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی، گفت: آمار واقعی کشور درباره ورزش همگانی به معنای ورزش مرتب مردم، حدود ۳۰ درصد است. این نشان می دهد دچار فقر حرکتی جدی هستیم و همه ما مسئولیم که جامعه دارد به سمت پیری می رود. این جزو مسئولیت های همه فدراسیون هاست که در جهت همگانی کردن رشته های خود برنامه ریزی کنند.

وی افزود: اهتمام جدی به لحاظ مالی، ساختاری و جدیت نسبت به ورزش همگانی در فدراسیون ها وجود ندارد. شما شرعا و قانونان ۲۰ درصد مربوط به بودجه همگانی را حق ندارید صرف ورزش قهرمانی کنید حتی اگر ضرورت داشته باشد. این بودجه برای ورزش همگانی است. حالا اگر ما ابزار نظارتی نداریم، نظارت اخلاقی و درونی که وجود دارد.

کلهر خاطرنشان کرد: ما با وضعیتی روبرو هستیم که وسایل ورزشی را دم اتاق دانشجویان در خوابگاه ها برده اند اما گفته اند ما روی تخت راحت هستیم و نمی خواهیم ورزش کنیم. برای خیابانی کردن و همگانی کردن رشته هایتان برنامه ریزی و جدیت داشته باشید.

وی درباره نادیده گرفته شدن ورزش روستایی تصریح کرد: ما درقبال تبعیضی که وجود دارد مسئول هستیم. بخشی از ورزش فدراسیون ها باید در روستاها گسترش یابد. خیلی متاسفم که رییس فدراسیون می گوید اگر پول بدهید حاضریم در بخش ورزش روستایی کار کنیم. اگر قرار است در روستاها تحول ایجاد شود، ورزش خیلی بهتر از علم و هنر می تواند عمل کند.

کلهر افزود: چرا درباره مناسبت ها بدبین هستیم چون کم کاری می کنیم و به چسباندن یک پلاکارد کفایت می کنیم. ما هیچ ابزاری برای یادآوری کردن جز مناسبت ها نداریم. سعی کردیم از تعدد مناسبت ها جلوگیری کنیم و یک مناسبت با کیفیت برگزار کنیم. در شورای فرهنگ عمومی طرح کردیم و گفتم فقط ۱۲ روز در سال مناسبت ندارد. سعی کردیم تعداد را کم کنیم. در این چند ماه همکاری فدراسیون ها در برگزاری مناسبت ها حداقلی بوده است. سخنرانی و منبر و شعار مهم هستند چون باعث یادآوری می شوند به شرطی که اصیل بودن آن حفظ شود.

وی تصریح کرد: به همه فدراسیون ها نامه زدم و گفتم اسامی تیم هایتان را برای اعزام اعلام کنید تا برای آن ها برنامه فرهنگی ترتیب دهیم اما تنها فدراسیونی که این کار را بلافاصله انجام داد فدراسیون هندبال بود. اگر ورزشکار آدابی را در یک کشور درست رعایت نکند ممکن است مورد تمسخر قرار گیرد. بر همین اساس قرار است دوره آموزش حرفه ای بگذاریم.

وی ادامه داد: کمبود سواد رسانه‌ای ورزشکاران یکی دیگر از مشکلات است. در همین بحث پناهندگی برخی ورزشکاران اگر ورزشکار می دانست چطور با رسانه ها صحبت کند مشکل کمتری داشتیم. مثلا سرود اشتباه پخش شد. آیا ورزشکار توجیه است وقتی سرود اشتباه پخش شد یا یک خانمی آمد هنگام توزیع مدال خواست دست بدهد، چه کار کند؟ آیا اصلا از ورزشکار بپرسند یک ایرانی و یا کشور شما چه ویژگی دارد آیا به خوبی می توانند پاسخ دهند؟ نحوه مراقبت از مدارک، نحوه پوشش، نحوه حرکت در خیابان ها به صورت گروهی، ویژگی های فرهنگی کشورهای میزبان، پول رایج و... از مواردی است که در مجموعه ای کامل به ورزشکاران آموزش داده می شود.

نظرات بینندگان