arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

امام جمعه رشت: در سال های گذشته دست گدایی پیش غرب دراز شد / مخالفان روابط ایران با روسیه و چین سمپات دشمن دارند

امام جمعه رشت با بیان اینکه قریب یکسال است عده ای به طبل توخالی می کوبند و مدام می گویند روابط با روسیه و چین یکجانبه است، افزود: این افراد یا سمپات دشمن هستند یا الفبای سیاست نمی دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه قریب یکسال است عده ای به طبل توخالی می کوبند و مدام می گویند روابط با روسیه و چین یکجانبه است، افزود: این افراد یا سمپات دشمن هستند یا الفبای سیاست نمی دانند

 آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به یادگار ماندن کتاب و عترت به عنوان دو چیز گرانبها افزود: عترت اولاد پیامبر هستند که همه یادگارمان از پیامبرو عصاره اش در حضرت فاطمه زهرا(س) تجلی یافته است.

وی با اشاره به سخن امام صادق (ع) درباره اینکه هر کسی که حقیقت فاطمه را بشناسد، شب قدر را درک کرده است، اظهار داشت: شناخت حتی اندک از حقیقت حضرت فاطمه (س) نیاز به پیروی از سیره آن حضرت دارد.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور روسیه و چین در این یکسال اخیر بسیار مطرح شده است، گفت: روسیه و چین هم در دنیا دارای معادلات و مناسبات خوبی هستند و در شورای حکام صاحب نظر هستند و در خیلی از جاهایی از ما دفاع کردند.

وی با اشاره به کمک های این ۲ کشور به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : این کشورها مردم آزار نبودند وکمک کار مان هم بوده اند .

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه چین از کشورهایی نیست که فقط ایران به آن مناسبات دارد، افزود: بلکه اروپایی ها و آمریکا و کشورهای عربی هم تلاش می کنند با این کشورها ارتباطات خود را داشته باشند که البته تفاوت ما با کشورهای عربی اینست که آنها فقط وارد کننده هستند اما ما صادرات هم به این کشورها داریم.

امام جمعه رشت ادامه داد: اینها در سالهای گذشته که اینهمه دست گدایی به سمت غرب که ۴۲ سال شمشیر را برای ما از رو کشیده بودو جنایاتش در دنیا مشهود است، کجا بودند .

وی با اشاره به کمک های روسیه به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روسیه در مبارزه با داعش و در دو انقلاب مخملی در آذربایجان و ارمنستان به جمهوری اسلامی کمک کرد.

وی اظهار داشت : در ارتباطات ما با چین و روسیه عزت مان حفظ می شود .

آیت الله فلاحتی گفت: جمهوری اسلامی قدرتمند تر از همیشه است و به آمریکایی ها می گوییم که شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال های اخیر چقدر کارهای پلشت در این استان شکل گرفت و هر روز که می گذرد یک جایی ویرانه است.

وی با اشاره به برخی از اعتراضات در اقشار مختلف و ضایع شدن حق شان گفت: در این استان تصمیم گیران و مسئولان مدیر سالمی نبودند همه زد و بند داشتند و می خواستندجیب خودشان را پر کنند.

وی اظهار داشت: اگر مدیران همگرا و هم آوا و دلسوز باشند مشکلی بوجود نمی آید .

آیت الله فلاحتی خاطر نشان کرد: از این به بعد هرگز نخواهیم گذاشت عده ای از مردم پول بگیرند و به چاک بزند.

نظرات بینندگان