arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با همتای روسی درباره ایران / بلینکن: هنوز پنجره‌ای برای بازگشت به توافق هسته‌ای وجود دارد / اگر در چند هفته آینده توافقی حاصل نشود، بازگشت به برجام غیرممکن می‌شود

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بعد از گفت‌وگوی امروز (جمعه) خود با همتای روسش در ژنو درباره مسائل امنیتی و تنش‌ها بر سر اوکراین، در جمع خبرنگاران گفت که با «سرگئی لاوروف» در خصوص ایران هم گفت‌وگو کرده و توافق هسته‌ای ایران را نمونه‌ای از نحوه همکاری مسکو و واشنگتن در زمینه مسائل امنیتی خوانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بعد از گفت‌وگوی امروز (جمعه) خود با همتای روسش در ژنو درباره مسائل امنیتی و تنش‌ها بر سر اوکراین، در جمع خبرنگاران گفت که با «سرگئی لاوروف» در خصوص ایران هم گفت‌وگو کرده و توافق هسته‌ای ایران را نمونه‌ای از نحوه همکاری مسکو و واشنگتن در زمینه مسائل امنیتی خوانده است.

به گزارش رویترز، بلینکن به خبرنگاران در ژنو گفت که هنوز پنجره‌ای برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص گفت: وزیر امور خارجه (روسیه) و من این فرصت را داشتیم که درباره ایران صحبت کنیم، نمونه‌ای از این که چگونه آمریکا و روسیه می‌توانند با یکدیگر در مورد مسائل امنیتی مورد نگرانی مشترک همکاری کنند.

وی در ادامه با بیان این که «گفت‌وگوها با ایران درباره بازگشت متقابل به پایبندی به برجام به لحظه تعیین‌کننده‌ای رسیده»، مدعی شد: اگر در چند هفته آینده توافقی حاصل نشود، پیشرفت‌های هسته‌ای ادامه‌دار ایران بازگشت به برجام را غیرممکن می‌کند.

پیش‌تر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین ضمن بیان این که امروز (جمعه) طرف‌های غربی مذاکرات در نشستی با حضور اعضای برجام و آمریکا بدون حضور ایران، بر لزوم نهایی کردن این گفت‌وگوها در اسرع وقت تأکید کردند، افزود مسکو احساس فوریت دارد اما مخالف ضرب‌الاجل‌های ساختگی است.

نظرات بینندگان