arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

رویترز : چین چهار میلیون بشکه نفت ایران را به ذخیره دولتی اضافه کرد

رویترز گزارش داد، چین طی چند هفته گذشته نزدیک به چهار میلیون بشکه نفت خام ایران را در مخازن ذخیره دولتی در شهر بندری ژان جیانگ در جنوب این کشور تخلیه کرده است. یک مقام ارشد وزارت نفت ایران نیز به رویترز گفت که تهران علنا اعلام کرده صادرات نفت این کشور به شدت افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رویترز گزارش داد، چین طی چند هفته گذشته نزدیک به چهار میلیون بشکه نفت خام ایران را در مخازن ذخیره دولتی در شهر بندری ژان جیانگ در جنوب این کشور تخلیه کرده است.

به گزارش رویترز، گمرک چین برای اولین بار به طور رسمی از واردات محموله نفت خام ایران در یک سال گذشته به رغم ادامه تحریم ها خبر داده است.

بر اساس داده‌های اداره کل گمرک، چین در ماه دسامبر ۲۶۰ هزار و ۳۱۲ تن نفت خام از ایران خریداری کرده است.

یک منبع با اطلاع از این محموله به رویترز گفت که این محموله خاص در اواخر دسامبر به یک مرکز ذخیره دولتی در ژان جیانگ بارگیری شد.

تیلاک دوشی مدیر عامل شرکت دوشی در سنگاپور گفت: گزارش هایی مبنی بر واردات نفت خام از ایران قبلاً وجود داشته است اما در سکوت انجام می گرفت، اکنون فکر می کنم چینی ها آشکارا به دنبال آن هستند تا پاسخ ایالات متحده را ببینند.

یک مقام ارشد وزارت نفت ایران نیز به رویترز گفت که تهران علنا اعلام کرده صادرات نفت این کشور به شدت افزایش یافته است.

ایران اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا اعلام نمی کنیم که صادرات نفت به کدام کشورها صورت می گیرد اما چین یکی از کشورهایی است که نفت ایران را می‌خرد و این نشان می‌دهد که تحریم‌ها بی‌اثر شده است.

یکی مقام دیگر ایرانی به رویترز گفت: سیاست ما بهبود تجارت خود از جمله نفت با کشورهای غیر غربی است.

نظرات بینندگان