arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

مالک ایرانی اورتون ۱۲۰ میلیون یورو دیگر در باشگاه سرمایه‌گذاری کرد

فرهاد مشیری، مالک باشگاه فوتبال اورتون در لیگ برتر انگلیس، ۱۲۰ میلیون یورو دیگر در این باشگاه سرمایه‌گذاری کرد. این تاجر ایرانی ۹۴ درصد سهام باشگاه اورتون را در دست دارد. مشیری در سال ۲۰۱۶ میلادی با خرید سهام باشگاه اورتون به مبلغ ۲۴۰ میلیون یورو، سرمایه‌گذار اصلی و فرد شماره یک در امور تصمیم‌گیری این باشگاه شد. این تاجر از آغاز فعالیت خود در اورتون تا کنون مجموعا نزدیک به ۶۰۰ میلیون یورو در این باشگاه سرمایه‌گذاری کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: فرهاد مشیری، مالک باشگاه فوتبال اورتون در لیگ برتر انگلیس، ۱۲۰ میلیون یورو دیگر در این باشگاه سرمایه‌گذاری کرد. این تاجر ایرانی ۹۴ درصد سهام باشگاه اورتون را در دست دارد.

 اف ث اورتون از باشگاه‌های پرسابقه و سنتی در فوتبال انگلیس محسوب می‌شود. تیم اورتون در حال حاضر با کسب ۱۹ امتیاز از ۱۹ بازی در جایگاه شانزدهم لیگ برتر انگلیس ایستاده است.

مالک این باشگاه فرهاد مشیری، یک تاجر ایرانی‌بریتانیایی است. او در حال حاضر ۹۴.۱ درصد سهام باشگاه اف ث اورتون را در دست دارد.

مشیری در سال ۲۰۱۶ میلادی با خرید سهام باشگاه اورتون به مبلغ ۲۴۰ میلیون یورو، سرمایه‌گذار اصلی و فرد شماره یک در امور تصمیم‌گیری این باشگاه شد. این تاجر از آغاز فعالیت خود در اورتون تا کنون مجموعا نزدیک به ۶۰۰ میلیون یورو در این باشگاه سرمایه‌گذاری کرده است.

اما محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا به زیان‌های مالی این شرکت سخت دامن زده است. باشگاه اورتون در سه سال اخیر مجموعا متحمل ۳۱۷ میلیون یورو خسارت مالی شده است.

حال فرهاد مشیری به خاطر جبران این خسارت، مبلغ ۱۲۰ میلیون یورو به سرمایه‌گذاری‌های خود در باشگاه اورتون افزوده است. این بودجه چشمگیر همچنین برای تامین مخارج ساخت استادیوم جدید و نیز جلوگیری از سقوط تیم اورتون به لیگ پائین‌تر در نظر گرفته شده است.

فرهاد مشیری در نامه‌ای خطاب به هواداران باشگاه اورتون درباره ادامه سرمایه‌گذاری گسترده خود در این باشگاه گفته است: «این اقدام، نمایا‌ن‌گر قاطعیت عملکرد و همچنین فعالیت صمیمانه من در باشگاه اورتون است.»

نظرات بینندگان