arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

نماینده مجلس: رتبه‌بندی معلمان پایان بهمن یا قبل از عید اجرایی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به رتبه‌بندی معلمان وارد شده است به زودی برطرف و پیش‌بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید اجرایی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به رتبه‌بندی معلمان وارد شده است به زودی برطرف و پیش‌بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید اجرایی شود.

به گزارش انتخاب، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علیرضا پاک فطرت در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش را مادر و مرجع تمام وزارت خانه‌های کشور می‌دانیم و نقشی که سیستم تعلیم و تربیت در راستای رشد کشور می‌تواند ایفا کند بی‌بدیل و بی‌جایگزین است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: باور داریم توسعه یافتگی هر جامعه و کشوری به آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد و در راستان این امر مجلس یازدهم توجه ویژه‌ای به این مساله داشته است.

پاک فطرت گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان را که سال‌ها مغفول مانده بود، مجلس یازدهم پیگیری کرده و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده است و پیش‌بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید امسال مسئله رتبه‌بندی معلمان برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: رئیس‌جمهور نیز همواره بر نظام هماهنگ پرداخت عادلانه تاکید کرده است و نسبت به تهیه و ارائه لایحه‌ای به مجلس برای تحول نظام پرداخت عمومی قول مساعد داده‌اند.

پاک فطرت گفت: اعتقاد داریم حقوق و دستمزد را باید به راندمان، سختی و ارزش کار داد و تعیین حقوق صرفا با تکیه بر ساعات کاری باعث کاهش انگیزه و کیفیت کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید نخبگان را وارد آموزش و پرورش کنیم گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: آسیب‌شناسی مسائل تربیتی و آموزشی آموزش و پرورش باید در اولویت کار مسئولین این سیستم قرار گیرد تا بدانیم چرا در این نقطه ایستاده‌ایم و چه راهکارهایی برای برون رفت از آن داریم.

پاک فطرت گفت: کمی سازی آموزش و نمره‌گذاری کار دانش‌آموزان یک آفت بزرگ برای آموزش و پرورش است و باعث اضطراب تحصیلی و گاها حتی ترک تحصیلی می‌شود.

وی گفت: مسائل تربیتی باید محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس باشد تا دانش‌آموزانی اخلاق مدار و فعال و متعهد به ارزش‌های اسلامی در جامعه تربیت کنیم.

 

نظرات بینندگان