arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

وزیر علوم می گوید برخی محورهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در حال اجراست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان امور دانشجویان با اشاره بیه اینکه برخی محورهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها هم اکنون در حال اجراست گفت: اقدامات راهبردی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های وزارت علوم قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر علوم: اقدامات راهبردی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های وزارت علوم قرار دارد

ایسنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان امور دانشجویان با اشاره بیه اینکه برخی محورهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها هم اکنون در حال اجراست گفت: اقدامات راهبردی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های وزارت علوم قرار دارد.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل در نشستی که پس از بازدید از سازمان امور دانشجویان با مدیران این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت مقام مادر گفت: آرزوم می کنم مشکلات کشور حل شود و شاهد شکوفایی روزافزون استعدادهای فرزندان ایران اسلامی در همه زمینه‌ها از جمله علم و فناوری باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با ریشه‌کن‌شدن کرونا، شاهد سلامتی بیشتر در دنیا و کشورمان ایران باشیم و با مدیریت روسای دانشگاه‌ها شاهد حضور پرنشاط و پر شور و شعور دانشجویان در محیط های دانشگاهی باشیم.

وی با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف سازمان امور دانشجویان و استماع برنامه‌های مدیران این سازمان گفت: داشتن برنامه کاری مشخص و تلاش برای اثربخشی بیشتر در آموزش عالی از خصوصیات مدیران و کارکنان این سازمان و قابل تحسین و تقدیر است.

وی گفت: پذیرفتن مسئولیت‌های اجرایی و اداری با هدف خدمت به مردم یک نعمت الهی است و فرد اگر در طول مسئولیت بتواند در حیطه وظیفه خود به ملت خدمتی ارائه کند به فرد احساس رضایت درونی و رضایت خاطر دست می دهد.

وزیر علوم با بیان اینکه دوران مسئولیت به زودی به پایان می رسد و فرصت خدمت از دست می رود گفت: سعی کنیم در این دوران کم، کارهای ماندگاری در حوزه آموزش عالی انجام دهیم.

دکتر زلفی‌گل در بخشی از صحبت‌های خود به بخش مشاوره دانشجویی به عنوان یکی از وظایف سازمان امور دانشجویان اشاره کرد و گفت: مشاوره در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود، نگاه ما به مشاوره باید کلان باشد و علاوه بر مباحث آموزشی، مباحث شغلی، فناوری، نوآوری، اجتماعی و فرهنگی را هم شامل شود و اگر مشاوره‌ها خوب انجام شود از مشکلات بعدی پیشگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیماری ناشی از ویروس کرونا ابعاد روانشاختی هم دارد و ضرورت دارد برای تاب‌آوری دانشگاهیان در مقابل اثرات کرونا در طول این دوسال، مطالعه علمی شود و به مدیران آموزش عالی ارائه شود.

وی در سخنان خود در زمینه فرصت مطالعاتی گفت: اعطای فرصت مطالعاتی در داخل و خارج برای دانشجویان دکترا یک اقدام مهم و موئر و مورد حمایت وزارت علوم است و بویژه در داخل تعداد این فرصت ها افزایش یابد

وزیر علوم با اشاره به اینکه امنیت امروز جامعه حاصل فداکاری شهدا و ایثارگران است گفت: برای فرزندان شهدا و خانواده‌های ایثارگران برنامه ریزی کرده و دین خود را به این خانواده های معظم ادا کنیم.

دکتر زلفی‌گل با اشاره گزارش رئیس صندوق رفاه دانشجویان، به خدمات و حمایت های صندوق رفاه دانشجویان برای فراهم کردن شرایط حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها برای نیمسال دوم قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، از بخش‌های مختلف سازمان امور دانشجویان بازدید کرده و از نزدیک در جریان امور اجرایی و توضیحات مدیران قرار گرفت. وی همچنین ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و مقام زن و مادر، با اهدای شاخه گل از بانوان شاغل در این سازمان تجلیل کرد.

 

نظرات بینندگان