arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

اعزام جنگنده‌ها و کشتی‌های ناتو به شرق اروپا برای مقابله با حمله روسیه

ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای این پیمان نظامی جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری را به شرق اروپا اعزام می‌کنند و یک روزنامه ایتالیایی مدعی شمارش معکوس حمله روسیه به اوکراین شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه اعلام کرد جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری را به کشورهای شرق اروپا اعزام می‌کند.

به نوشته وبگاه این اتحاد نظامی غربی: «متحدان ناتو در حال قرار دادن نیروهای خود در حال آماده‌باش و ارسال کشتی‌ها و جنگنده‌های بیشتر به شرق اروپا هستند».

ناتو در وبسایت خود مدعی شد، این اقدامات «با هدف تجدید قوا و دفاع و بازدارندگی در برابر روسیه» انجام می‌شود که «به استقرار نیروهای خود پیرامون مرزهای اوکراین ادامه می‌دهد».

این وبگاه توضیح داد: «دانمارک در حال اعزام یکی از ناوچه‌های خود به دریای بالتیک بوده و قصد دارد چهار جنگنده اف-۱۶ خود را به لیتوانی بفرستد. اسپانیا در حال ارسال چند کشتی جهت ملحق شدن به نیروی دریایی ناتو بوده و اعزام چند جنگنده به بلغارستان را در نظر دارد».

در این بیانیه آمده است: «هلند در ماه آوریل دو فروند جنگنده اف-۳۵ به بلغارستان می فرستد تا در گشت‌زنی‌های هوایی ناتو در منطقه مشارکت کنند و یک کشتی و یک واحد نظامی پیاده را در حالت آماده باش قرار داده است. آمریکا نیز تصریح کرده که حضور نظامی در شرق اروپا را افزایش خواهد داد».

در این بیانیه با اشاره به اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو آمده است:‌ «از مشارکت متحدان در اعزام نیروهای بیشتر به ناتو استقبال می‌کنم. ناتو به اتخاذ تدابیر لازم برای محافظت و دفاع از تمام متحدان از جمله از طریق تقویت نیروها در نواحی شرقی ادامه خواهد داد».

استولتنبرگ می‌افزاید: «ما همواره به هرگونه وخامت محیط امنیتی خود پاسخ می‌دهیم که یکی از این پاسخ‌ها تقویت دفاع جمعی است».

صدور این بیانیه از سوی ناتو در حالی انجام می‌شود که روزنامه ایتالیایی «ریپابلیکا» مدعی شده شمارش معکوس برای حمله روسیه به اوکراین آغاز شده است.

این روزنامه مدعی شده ظرف سه هفته استقرار نیروهای روسی در مرزهای اوکراین تکمیل شده و از دهم ماه فوریه (بیستم بهمن)، صد و چهل هزار نیروی روس از سه جبهه، اوکراین را محاصره می‌کنند.

 

نظرات بینندگان