arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

آماده‌باش نیروهای ناتو برای مقابله با روسیه / ناتو ناوها و جنگنده های بیشتری به شرق اروپا اعزام می کند

همزمان با سیاست ها و رفتارهای بحران ساز آمریکا و برخی هم پیمانان غربی آن پیرامون مسئله اوکراین، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده و ناوها و جنگنده های بیشتری را به شرق اروپا اعزام می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: همزمان با سیاست ها و رفتارهای بحران ساز آمریکا و برخی هم پیمانان غربی آن پیرامون مسئله اوکراین، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده و ناوها و جنگنده های بیشتری را به شرق اروپا اعزام می کنند.

به گزارش تارنمای رسمی ناتو، این ائتلاف نظامی غربی با مطرح کردن ادعایی مبنی بر ادامه تقویت نظامی روسیه در اطراف اوکراین، اعلام کرد متحدان ناتو نیروهای خود رابه حالت آماده باش در آورده و برای دفاع و بازدارندگی در قبال روسیه ناو ها و جنگنده های بیشتری را به شرق اروپا اعزام می کنند.

ناتو به اقدام کشورهای دانمارک، اسپانیا، فرانسه و هلند از اعضای اروپایی این پیمان دراین زمینه خبر داد که قوای خود را به کشورهای شرقی اروپا همچون بلغارستان، رمانی و لیتوانی برای مقابله با تهدید روسیه به اوکراین، اعزام می کنند.

دانمارک

تارنمای خبری ناتو دراین باره نوشت: دانمارک یک ناوچه به دریای بالتیک اعزام می کند و درهمین حال چهار فروند جنگنده اف-۱۶ را به لیتوانی گسیل داشته است.

اسپانیا

این گزارش می افزاید اسپانیا نیز چند فروند کشتی را به نیروهای مشترک ناتو و چند فروند جنگنده به بلغارستان اعزام می کند.

فرانسه

بنابراین گزارش، فرانسه بر آمادگی اعزام نیروی نظامی به رمانی تحت فرماندهی مشترک ناتو تاکید و اعلام داشته است.

هلند

هلند نیز از اعزام دو فروند جنگنده اف-۳۵ به بلغارستان خبر داده و اینکه کشتی و واحدهای زمینی خود رابر برای نیروی پاسخ سریع ناتو به حالت آماده باش در آورده است.

دبیرکل ناتو نیز دراین باره اعلام کرد: من از مشارکت بیشتر قوای نظامی متحدان به ناتو استقبال می کنم، ناتو دربه کار گرفتن تمامی موارد محافظتی و دفاعی تمامی متحدان ادامه خواهد داد، ما همواره به هرگونه ایجاد وخامت در فضای امنیتی خود همچون تقویت دفاع جمعی ادامه می دهیم.

تارنمای خبری ناتو افزود: آمریکا نیز در صدد بالابردن حضور نظامی خود در منطقه شرق اروپا است.

جنگ روسیه با اوکراین نیست، با ناتو است

شبکه خبری سی ان ان درباره تنش بوجو آمده در مرزهای اوکراین و روسیه گزارش داد: بنابر نظرسنجی که توسط موسسه نظرسنجی روسی «لوادا سنتر» (Levada Center) به عمل آمده نشان داده که ۵۰ درصد از مردم روسیه بر این باورند که «قطعا» جنگی بین روسیه و اوکراین روی نمی‌دهدو تنها ۳۹ درصد می‌گویند، ممکن است جنگی رخ دهد.؛ بررسی این نظرسنجی حاکی است که مردم روسیه آن را جنگ بین روسیه و اوکراین نمی‌دانند بلکه آن را جنگ مسکو با ناتو می‌دانند و بیمناک از وقوع چنین جنگی هستند، مردم روسیه می‌گویند این آمریکا، غرب و ناتو است که ما را به سوی یک جنگ می‌کشاند.

تنش اخیر در پی آن شکل گرفت که غربی‌ها با تحریک روسیه، ادعا کردند قصد دارند اوکراین را به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآورند که روسیه آن را خط قرمز خود خوانده است.

آمریکا و ناتو که همواره به دنبال سلطه‌جویی هستند، سالیان درازی است که نیروهای خود را در کشورهای اطراف روسیه مستقر کرده‌اند و اخیرا هم با تحریک لفظی در حالیکه مقامات مسکو به صراحت اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارند، بر شدت این حضور و ارسال جنگ‌افزارهای ساخت خود افزوده‌اند.

نظرات بینندگان