arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

استقبال چینی‌ها از فیلم‌های داخلی/ «ماتریکس» نبرد را باخت

در هفته‌ای که گذشت چینی‌ها به تماشای فیلم‌های محصول چین در سینماها نشستند و «ماتریکس» در رقابت با این فیلم‌ها از گردونه ۵ فیلم اول پرفروش بیرون رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در هفته‌ای که گذشت چینی‌ها به تماشای فیلم‌های محصول چین در سینماها نشستند و «ماتریکس» در رقابت با این فیلم‌ها از گردونه ۵ فیلم اول پرفروش بیرون رفت.

 به نقل از آسوشیتدپرس، «ماتریکس: رستاخیر» در هفته‌ای که گذشت از فهرست ۵ فیلم پرفروش چین خارج شد و عناوین پرفروش به فیلم‌های محصول چین اختصاص پیدا کرد.

درام پرمخاطب مهین‌پرستانه درباره پاندمی با عنوان «دوباره در آغوش» پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته چینی‌ها شد و از جمعه تا یکشنبه ۵.۳ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم از ۳۱ دسامبر راهی سینماها شده و در این مدت ۱۳۹ میلیون دلار کسب کرده‌است.

فیلم دیگری که توجه چینی‌ها را جلب کرده و در جایگاه دوم پرفروش‌های چین قرار گرفته «کرم‌های شب‌تاب در خورشید» است که گفته می‌شود بازسازی «جان کیو» است. این فیلم در چند هفته اخیر ۱۶۹ میلیون دلار فروخته است.

یک فیلم جنایی چینی با عنوان «توفان جی» نیز ۳.۴ میلیون دلار تنها در همین آخر هفته فروش کرد تا در مجموع فروشش را به ۹۳.۲ میلیون دلار برساند. این فیلم نیز از آغاز سال میلادی جدید راهی سینماها شده است.

یک کمدی با عنوان «من دیگر» هم دیگر فیلم چینی بود که مردم را به سینماها کشاند و ۳.۲ میلیون دلار فروخت و در مجموع فروشش را به ۶۳.۸ میلیون دلار رساند.

این در حالی است که «ماتریکس: رستاخیزها» که کارش را با فروش ۷.۵ میلیون دلاری شروع کرده و در جایگاه نخست فروش قرار گرفته بود این هفته در میان ۵ فیلم اول جایی نیافت و با فروش ۱.۸۵ میلیون دلار مجموع فروشش را به ۱۱.۵ میلیون دلار ساند.

در حالی که این فیلم می‌تواند تنها یک هفته دیگر در اکران باقی بماند قطعی نیست که بتواند فروشش را به ۱۵.۲ میلیون دلاری که از قبل سایت فروش چین پیش‌بینی کرده بود برساند. این در حالی است که از یکم فوریه که سال نوی چینی شروع و عنوان‌های جدید داخلی اکران می‌شوند دیگر امیدی برای فروش بیشتر این فیلم باقی نخواهد ماند.

۸ فیلم جدید چینی برای اکران در تعطیلات سال نو تعیین شده‌اند تا در فصلی که هر سال افراد بیشتری را به سینماها می‌کشاند، رکورد جدیدی برای فروش گذاشته شود.

البته اینکه امسال نیز رکوردشکنی تماشاچیان در این تعطیلات تکرار می‌شود یا خیر بستگی به وضعیت شیوع کرونا در این کشور دارد و در بیشتر شهرهای چین سینماها با ظرفیت ۷۵ درصد فعالیت می‌کنند. در عین حال مقامات چینی در صدد هستند تا با وضع محدودیت‌ها مانع هر نوع پیشروی بیماری شوند. هم‌زمان آغاز بازی‌های المپیک زمستانی نیز که در ۳ مکان از ۴ فوریه شروع می‌شود موجب شده تا بیشترین برنامه‌ریزی و دقت در برابر شیوع ویروس در نظر گرفته شود.

در همین حال احتمال می‌رود که سفر کمتر مردم به دلیل پاندمی عاملی باشد که آنها را بیشتر جذب سینماها کند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود شهرهای جنوبی که کمتر با مشکل کرونا روبه‌رو هستند از فروش خوبی در تعطیلات برخوردار شوند.

مجموع باکس آفیس چین در سال جدید تا به امروز ۳۸۰ میلیون دلار است که نسبت به سال ۲۰۲۱ که تا به امروز ۴۵۱ میلیون دلار فروخته بود ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. باید دید با تعطیلات سال نوی چینی این کمبود فروش جبران می‌شود یا سال ۲۰۲۲ با احتیاط در فروش سینما جلو می‌رود.

 مهر

نظرات بینندگان