arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

آمریکا ۱۱۶ کشور جهان را در فهرست پرخطرترین نقاط سفرکرونایی قرار داد

آمریکا تاکنون بیش از یکصد کشور جهان را در فهرست پرمخاطره ترین نقاط سفر از بابت ابتلا به کووید-۱۹ قرار داده است، فهرستی که در آن اکثر کشورهای اروپایی بخصوص اروپایی غربی و دیگر کشورهای عربی را در آن لحاظ کرده، این درحالی است که آمریکاخود کانون شماره یک شیوع کرنا در جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «مرکز پیشگیری و درمان بیماری» آمریکا(CDC) تاکنون ۱۱۶ کشور از ۱۹۵ کشور جهان را در فهرست هشدار سطح ۴ خود، بالاترین سطح هشدار سفر، قرار داده است.

در این فهرست کشورهای غربی که سفر از منظر این نهاد بهداشت و درمانی آمریکا برای اتباع این کشور از بابت ابتلا به کووید-۱۹  در بالاترین سطح هشدار قرار دارند، شامل کانادا، انگلیس، اتریش، دانمارک، اسپانیا، پرتغال، سوئد، سوئیس، ایتالیا، آلمان، یونان، فرانسه، فنلاند، نروژ، لهستان، ترکیه  و حتی زژیم صهیونیستی است.

در منطقه خاورمیانه نیز کشورهایی همچون قطر، کویت، عربستان، اردن، امارات و مصر در فهرست سطح هشدار ۴ «سی دی سی» قرار دارند.

هشدار سطح ۴ از سوی این نهاد به آن دسته از کشورها و مکان هایی اطلاق می شود که طی ۲۸ روز از جامعه آماری ۱۰۰هزار نفری ۵۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد: «سی دی سی» اخیرا ۱۵ کشور دیگر را به فهرست سطح هشدار ۴ افزوده است که از این میان کویت، امارات، تونس و پرو به تازگی به این فهرست اضافه شده اند.

در این میان آمریکا ۵۴ کشور و منطقه را در فهرست هشدار سطح ۳ خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار داداه است از آنجمله ایران، هند، برزیل می باشند.

سطح هشدار ۳ بنابر تعریف این مرکز بهداشت و درمان آمریکایی به  ان دسته از کشورهایی گفته می شد که در دوره زمانی ۲۸ روزه و از میان ۱۰۰ هزار نفر، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده باشند.

۱۳ کشور جهان نیز در هشدار سطح ۲ این مرکز بهداشت و درمانی آمریکا قرار گرفته اند، کشورهایی همچون نپال در آسیا و نیوزیلند در منطقه اقیانوسیه.

هشدارسطح ۲ مرکز پیشگیری و درمان آمریکا، سطح هشداری است که طی ۲۸ روز از جامعه آماری ۱۰۰ هزار نفری بین ۵۰ تا ۹۹ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده باشند.

درحالی آمریکا ۱۱۶ کشور را در فهرست مخاطره آمیز ترین کشورها از بابت ابتلا به کووید-۱۹ برای سفر قرار داده است که بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو»  (worldometers.info) این کشور با وجود دسترسی به انواع واکسن کرونا، بیش از ۷۲میلیون و ۹۰۰ هزار مبتلا به کووید-۱۹ داشته که از این تعداد نیز بیش از ۸۹۱هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس جان باخته اند، آمریکا با این آمار خود کانون شماره یک همه گیری کووید-۱۹ درجهان به شمار می رود.

شمار متبلایان به ویروس کرونا بنابر داده های  وردمترز دات اینفو از مرز ۳۵۵میلیون نفر عبور کرده که از این تعداد بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جان باخته اند.

 

نظرات بینندگان