arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

آمریکا: ۱۲۷۰۰۰ سرباز روس اکنون در مرز اوکراین هستند

سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: در حالی که نمی‌توانیم دقیقاً پیش‌بینی کنیم که در قدم بعد چه اتفاقی (در ارتباط با اوکراین) خواهد افتاد، اما دستورکار روسیه را می‌دانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: در حالی که نمی‌توانیم دقیقاً پیش‌بینی کنیم که در قدم بعد چه اتفاقی (در ارتباط با اوکراین) خواهد افتاد، اما دستورکار روسیه را می‌دانیم.

به گزارش پایگاه نشنال نیوز، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد ۱۲۷۰۰۰ سرباز روسی هم اکنون در طول مرز با اوکراین استقرار یافته‌اند.

برآورد او تایید کننده ارزیابی چند روز پیش وزارت دفاع اوکراین است که اعلام کرد، روسیه روند تقویت قوایش برای حمله را "تقریباً تکمیل" کرده است. رقم مذکور بیشتر از تخمین‌های اخیر است که گفتند حدود ۱۰۰۰۰۰ سرباز روسی اکنون در مرز با اوکراین هستند.

توماس گرینفیلد به خبرنگاران گفت: ما شاهد تجمیع ۱۲۷۰۰۰ نیرو در امتداد این مرز هستیم. ما دیدیم که روس‌ها نیروها را به حرکت درآورده‌اند.

او تشدید تنشها از جانب روسیه را بخشی از تاکتیک‌های استراتژیک معمول مسکو توصیف کرد.

این سفیر آمریکا گفت: در حالی که نمی‌توانیم دقیقاً پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی در قدم بعد خواهد افتاد، اما دستور کار بازی روسیه را می‌دانیم.

او ادامه داد: ما می‌دانیم که این دستورکار شامل تدابیری فراتر از اقدام نظامی آشکار است و اغلب با حملات سایبری، فعالیت‌های شبه‌نظامیان، کمپین‌های انتشار اطلاعات دروغ با هدف تیره ساختن حقایق و ایجاد بهانه‌ای برای تهاجم خود و سایر تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن هدف آغاز می‌شود.

توماس گرینفیلد در پاسخ به سوالی در مورد قوانین به روز شده آمریکا و دستور این کشور به اعضای خانواده کارکنان سفارتخانه‌اش در شهر کی‌یف برای ترک اوکراین و هشدارش به شهروندان آمریکایی برای خارج شدن از این کشور گفت که این تحولات در بحبوحه وخامت اوضاع رخ می‌دهند.

او تاکید کرد: ما موظفیم از کارکنان خود محافظت کنیم. و ما بسیار بسیار واضح گفته‌ایم که شاهد وخامت وضعیت هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که کارکنان خود را در مکانی که در آنجا احساس امنیت می‌کنند قرار می‌دهیم.

او همچنین متعهد شد که دیپلماسی را با مسکو دنبال کند.

گرینفیلد تاکید کرد: ما به دنبال کردن مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو ادامه داده و به صراحت اعلام کرده‌ایم که باید نشانه‌هایی از کاهش تنش را از جانب روسیه ببینیم.

گرینفیلد گفت که حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در اوکراین را پیش بینی نمی‌کند.

او تصریح کرد: تصمیم گیری در این مورد در ضمن چگونگی تصمیم گرفتن شورای امنیت برای ورود پیدا کردن به این مساله رخ خواهد داد. اما تا آنجا که من می‌دانم هیچ کس درباره امکان حضور نیروهای صلحبان در اوکراین بحثی نکرده است.

 

نظرات بینندگان