arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۶ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / رئیسی: در صورت لغو تحریم‌ها جا برای هرگونه توافق وجود دارد / جام ملت‌های آفریقا ۸ کشته داد / نظر شمخانی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا / بلینکن: به پایان فرصت باقی‌مانده برای احیای برجام بسیار نزدیکیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری، ۶ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / رئیسی: در صورت لغو تحریم‌ها جا برای هرگونه توافق وجود دارد / جام ملت‌های آفریقا ۸ کشته داد / نظر شمخانی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا / بلینکن: به پایان فرصت باقی‌مانده برای احیای برجام بسیار نزدیکیم

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نظر شمخانی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا
شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی به برخی گمانه زنی ها درباره مذاکره مستقیم ایران و امریکا در وین واکنش نشان داد. علی شمخانی نوشت: تاکنون ارتباط با هیئت امریکایی حاضر در وین با مبادله نوشتار غیر رسمی انجام شده و نیازی به بیش از این نیز نبوده و نخواهد بود. این روش ارتباطی تنها زمانی با روش های دیگر جایگزین می شود که توافق خوب در دسترس باشد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ، ۹ هزار و ۳۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۳۲ نفر از آنها بستری شدند . مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۵۹ نفر رسید. همچنین گذشته، ۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۷۴ نفر رسید.

جام ملت‌های آفریقا ۸ کشته داد
تیم ملی فوتبال کامرون میزبان جام ملت‌های آفریقا در بازی یک هشتم نهایی به مصاف کومور رفت و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. بیرون ورزشگاه اما یک فاجعه رخ داد. هواداران کامرون تلاش کردند که از درهای جنوبی ورزشگاه خود را به داخل برسانند که عده ای کشته شدند. خبرگزاری فرانسه در گزارشی تعداد کشته‌ها را ۸ نفر عنوان کرد و نوشت: سقف ۶۰ درصدی ورزشگاه پر شده بود و حتی ۸۰ درصد ورزشگاه در اختیار تماشاگران قرار گرفت. بر اساس گزارش اولیه وزارت بهداشت کامرون، "هشت مورد مرگ ثبت شده است. این وزارتخانه گفت که قربانیان فورا با آمبولانس‌ها منتقل شدند، اما ترافیک سنگین جاده‌ای باعث کاهش سرعت انتقال شد.

خداقل حقوق سربازان ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
دهنوی نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش سه برابری حقوق سربازان خبر داد و گفت که سال ۱۴۰۱، هیچ سربازی کم‌تر از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

گزارش روسیه به کویت درباره مذاکرات وین
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از دیدار و گفت‌وگو با همتای کویتی درباره مذاکرات وین خبر داد. وی در این خصوص نوشت: با صادق مرافی نماینده دائم کویت (نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین) دیدار کردم. او را در جریان وضعیت مذاکرات وین درباره احیای برجام قرار دادم. ما همچنین در مورد چشم‌انداز گفت‌وگوهای امنیتی منطقه‌ای در خلیج فارس رایزنی کردیم.

رئیسی: در صورت لغو تحریم‌ها جا برای هرگونه توافق وجود دارد
رئیسی رئیس جمهور درباره مذاکرات وین نیز خاطرنشان کرد: درخواست مذاکره مستقیم از سوی آمریکا جدید نیست و مدت‌هاست مطرح شده است، ولی تا الان با آمریکا مذاکره نکرده ایم، اما چنانچه در طرف مقابل آمادگی رفع تحریم ها وجود داشته باشد، جا برای توافق وجود دارد.

بلینکن: به پایان فرصت باقی‌مانده برای احیای برجام بسیار نزدیکیم
بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه بسیار بسیار به پایان فرصت باقی‌مانده برای احیای برجام نزدیکیم، گفت: ظرف چند هفته درباره بازگشت به توافق هسته‌ای تصمیم‌گیری خواهد شد. او همچنین تاکید کرد که روس‌ها هم چنین فوریتی را حس می‌کنند. به گفته بلینکن، آمریکا و شرکایش روی گزینه‌های دیگر برای مواجهه با این مشکل کار کرده‌اند.

مشکات الزهرا صفی، از تنیس اوپن استرالیا حذف شد

مشکات الزهرا صفی تنیسور ایران در مسابقات تنیس اوپن استرالیا در ۲ پیاپی مقابل سوفیا کاستولاس از بلژیک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. او اولین تنیسور زن ایرانی است که در یک مسابقه گرند اسلم پیروز شده است.

با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت گوشت و مرغ و روغن حداکثر دوبرابر می‌شود
جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دولت اذعان دارد که اگر ارز ترجیحی نهاده های دامی حذف شود قیمت گوشت و مرغ و روغن حداکثر دوبرابر می شود که اگر قیمت ها در همین حد افزایش داشته باشد فکر می کنم با یارانه های که پرداخت می شود قابل تحمل است .

آغاز موج ششم کرونا در ایران

اپلیکیشن ماسک اطلاعیه ای اعلام کرد: طبق اعلام مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آمار مبتلایان شناسایی‌شده امروز به بالای ۷۰۰۰ نفر رسید. قبل از شیوع امیکرون، این عدد تا ۱۰۰۰ مبتلا در روز کاهش یافته بود. تعداد مبتلایان کرونا به مراتب بالاتر است چرا که بسیاری از مبتلایان علایم ندارند یا برای انجام تست مراجعه نمی‌کنند.

انگلیس: مذاکرات وین به بن‌بست خطرناکی نزدیک می‌شود
«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد پیشرفت در مذاکرات به اندازه کافی سریع نبوده است. به گزارش رویترز، تراس در اظهاراتی در پارلمان انگلیس گفت: این مذاکرات فوری است و پیشرفت به اندازه کافی سریع نبوده است. ما به همکاری نزدیک با متحدان خود ادامه می‌دهیم، اما مذاکرات به بن‌بست خطرناکی نزدیک می‌شود. وی افزود: ایران اکنون باید انتخاب کند که آیا می‌خواهد توافقی را منعقد کند یا مسئول فروپاشی برجام (توافق هسته‌ای) باشد. و اگر برجام فرو بپاشد، همه گزینه‌ها روی میز است.

 

نظرات بینندگان