arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

آتش سوزی ساختمان مسکونی در تهران ۸ مصدوم و ۴۰ نجات یافته داشت

- حادثه آتش سوزی در پارکینگ یک ساختمان هشت طبقه ۳۹ واحدی در تهران منجر به سوختن ۹ دستگاه خودرو، مصدومیت هشت نفر و نجات بیش از ۴۰ نفر از ساکنان این مجتمع مسکونی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

- حادثه آتش سوزی در پارکینگ یک ساختمان هشت طبقه ۳۹ واحدی در تهران منجر به سوختن ۹ دستگاه خودرو، مصدومیت هشت نفر و نجات بیش از ۴۰ نفر از ساکنان این مجتمع مسکونی شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز چهارشنبه در این باره  گفت: ساعت ۵۹ دقیقه بامداد این حادثه آتش سوزی در خیابان پاسدار گمنام، خیابان ملاپور به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان چهار دقیقه ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه تشک نجات، خودرو تجهیزات تنفسی و بالابر به محل حادثه رسیدند.

سید جلال ملکی افزود: آتش در پارکینگ این مجتمع مسکونی روی داده بود و زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند آتش به ۹ دستگاه خودرو سرایت کرده بود و دود حاصل از این آتش سوزی به طبقات راه یافته بود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد ساکن در این مجتمع از طریق بالکن و پنجره ها از آتش نشانان تقاضای کمک می کردند گفت: در مرحله اول آتش نشانان از طریق بلندگوهای دستی این افراد را دعوت به آرامش کردند و همزمان با خاموش کردن آتش وارد طبقات شدند ابتدا در پشت بام این ساختمان را باز کردند و حدود ۴۰ نفر از افراد را به پشت بام منتقل کردند که چند نفر نوزاد نیز در بین این افراد بود.

ملکی ادامه داد: حدود ۹ نفر نیز دچار دودگرفتگی شدند که با استفاده از دستگاه های تنفسی دستی آتش نشانان این افراد را به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دقایقی آتش بدون تلفات جانی مهار و پس از تخلیه دود و لکه گیری آتش نشانان بدون مصدومیت به این عملیات پایان دادند.

ملکی علت این آتش سوزی را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.


 ایرنا

نظرات بینندگان