arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

درخواست صندوق بین‌المللی پول از السالوداور برای حذف بیت‌ کوین به عنوان ارز قانونی

صندوق بین المللی پول از السالوادور خواست بیت‌ کوین را به عنوان ارز قانونی حذف کند. چندی پیش السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که امکان استفاده از ارز دیجیتال در همه تراکنش ها در کنار دلار آمریکا را برای مصرف کنندگان فراهم می کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: صندوق بین المللی پول از السالوادور خواست بیت‌ کوین را به عنوان ارز قانونی حذف کند.

به گزارش روز بی بی سی، چندی پیش السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که امکان استفاده از ارز دیجیتال در همه تراکنش ها در کنار دلار آمریکا را برای مصرف کنندگان فراهم می کرد.

این تصمیم با اعتراض های گسترده ای روبه رو شد از بیم آنکه باعث بی ثباتی و تورم در این کشور آمریکای لاتین شود.

در همین حال، صندوق بین المللی پول با صدور بیانیه ای نسبت به خطراتی که ارز دیجیتال برای السالوداور ایجاد می کند، به این کشور هشدار داد و تاکید کرد که این مساله، امکان گرفتن وام از این نهاد را دشوار می کند.

در این بیانیه به خطرات بالای مرتبط با استفاده از بیت‌ کوین در زمینه ثبات و یکپارچگی مالی، حمایت از مصرف کننده و انتشار اوراق قرضه با پشتوانه بیکوین اشاره شده است.

مجلس قانونگذاری السالوادور چند ماه پیش قانون تبدیل بیت کوین (ارز رمزنگاری شده) به عنوان ارز رسمی کشور را تصویب کرد تا نخستین کشور جهان در استفاده از ارز دیجیتالی به عنوان پول رایج کشور باشد.

این کشور از این طریق قصد دارد ضمن تقویت اقتصاد خود، نخستین کشور در اتخاذ بیت کوین به عنوان ارز رسمی کشور باشد. بیت کوین یا ارز دیجیتالی امکانی برای کاربران فراهم می کند تا از پول خود در بلندمدت به ویژه به عنوان یک پناهگاه امن که ارزش آن افزوده می شود، استفاده کنند.

براساس ماده یک مصوبه جدید بیت کوین، با تنظیم ارز دیجیتالی به عنوان پول رایج کشور، می توان بدون محدودیت های ارزی دیگر، در تمامی مبادلات از بیت کوین استفاده کرد.

به موجب این قانون، همچنین مبادله بیت کوین و دلار به طور آزادانه در بازار صورت خواهد گرفت و مانند دیگر ارزهای جاری مشمول مالیات بر سود سرمایه نخواهد بود.

این قانون حاکی از آن است که همه نهادها و عاملان اقتصادی باید بیت کوین را به عنوان وجه پرداختی به رسمیت بشناسند. به این ترتیب به هرکسی هرآنچه از کالا و خدمات نیاز داشته باشد، ارائه می شود و نهاد اجرایی باید ساختار قانونی موردنیاز برای گردش بیت کوین براساس قانون مصوبه را فراهم سازد.

علاوه بر دلار آمریکا و واحد پول محلی الساوادور، این سومین واحد پولی خواهد بود که در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نظرات بینندگان